Lexus RX: Proti všem | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Lexus RX: Proti všem

Lexus RX

Fotogalerie

10 fotografií

Nový Lexus RX mezi uhlazenými luxusními SUV vyčnívá. Ostře řezanými rysy i absencí dieselu, který tradičně supluje hybrid.

(více v čísle 51/15)

Zatímco první příspěvky Lexusu do světa velkých SUV patřily po stránce designu k nevýrazným, čtvrtou generaci modelu RX si okamžitě zapamatujete. V duchu současné fi lozofi e značky je karoserie samá hrana, maska chladiče rozlohou nezná kokurenci a opticky přerušený zadní sloupek završuje ohňostroj netradičních motivů. Pokud se chcete odlišit od zbytku světa, jste na nejlepší adrese.

Interiér je proti tomu skoro až konzervativní. Méně tvarových excesů než u kompaktního brášky NX podle nás lépe pasuje k úloze vrcholného modelu. Celkovým vyzněním kabiny jako by RX poskočilo o víc než jen jednu generaci. Působí útulnějším dojmem a zaujme krásným detaily, jako je dřevěný obklad s linkami prořezanými laserem nebo hliníkové ovladače tradičně skvělého audia Mark Levinson. Ani protentokrát se ale Proti všem designéři Lexusu nevyvarovali obvyklých materiálových kontrastů, některé plasty působí u auta této třídy vyloženě lacině.

Palubní deska s obřím displejem působí originálně a ve srovnání s předchůdcem navozuje hodnotnější atmosféru. Některé laciné materiály zbytečně srážejí povedený celek.
Palubní deska s obřím displejem působí originálně a ve srovnání s předchůdcem navozuje hodnotnější atmosféru. Některé laciné materiály zbytečně srážejí povedený celek.
Autor: Lexus a Jiří Baborský

Nárůst délky, šířky i rozvoru jsme pocítili okamžitě. Vnitřním prostorem RX nešetří, komfortní sedadla svádějí k lenošení a relaxaci. O tom je ostatně celé tohle velké auto. Nemá ambice dravě se klikatit zatáčkami, to se pak dvoutunový kolos trochu neohrabaně hrne ven po tečně. Paradoxně si lépe vede těžší hybrid, v jehož prospěch mluví rovnoměrnější rozložení hmotnosti díky zadnímu elektromotoru a baterkám pod podlahou, případně aktivní stabilizátory dodávané v nejvyšší výbavě. Špičkové verze nově sázejí na elektronicky řízené tlumiče, zatímco předchůdce mohl plout na vzduchu.

Máme tu další způsob bezdotykového otevírání kufru. Stačí přiložit dlaň nad logo.
Máme tu další způsob bezdotykového otevírání kufru. Stačí přiložit dlaň nad logo.
Autor: Lexus a Jiří Baborský

Lexus RX umí nejlépe prodat své přednosti v rukou rozvážného plynulého řidiče, to pak uklidňuje tichem a pohodlím. Při ostřejší akceleraci totiž Srovnání generací narušuje akustickou pohodu hnací ústrojí. U přeplňovaného dvoulitru neurozený hlas čtyřválce, u hybridu zase kňourání šestiválce spřaženého s planetovým automatem e-CVT a dvěma pomocnými elektromotory. Ve výsledku je to ale právě hybrid 450h, který u nás vede. Jede celkově kultivovaněji a přece jen je vitálnější, hlavně při vyšších rychlostech. Spotřeba patří k jeho argumentům spíš na papíře, v praxi jsme jezdili mezi 7 a 8 litry, čtyřválec 200t nárokoval jen o litr víc.

Díky prosklenému zadnímu sloupku jako by střecha lexusu visela ve vzduchu. Modelu RX to dává nezaměnitelný charakter.
Díky prosklenému zadnímu sloupku jako by střecha lexusu visela ve vzduchu. Modelu RX to dává nezaměnitelný charakter.
Autor: Lexus a Jiří Baborský

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
51 / 2015Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851