Kia Cee´d SW 1.6 CRDi 7DCT GT Line: Sedm! | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

18. 1. 2016

Kia Cee´d SW 1.6 CRDi 7DCT GT Line: Sedm!

Kia Cee´d SW 1.6 CRDi 7DCT GT Line

Fotogalerie

7 fotografií

Kia přidává ozubená kola, dieselový cee´d řadí sedmičku. Zachovají dvě spojky komfort dosavadního automatu s měničem?

(více v čísle 51/15)

Klasickou samočinnou převodovku jsme měli v autech od Kie rádi. Rozjížděla se plynule, řadila hladce a řidiče ničím nestresovala. Méně si bohužel rozuměla s přísným účetnictvím emisí CO2. Zatímco dieselový cee´d s manuálem předloni vykazoval spotřebu 4,4 l/100 km (116 g/ km), automat 6,8 l (179 g). Kia proto planetovou převodovku nechává Američanům a pro Evropu vyvinula ústrojí se dvěma spojkami. Nejprve pro benzinové motory (do 200 N.m), teď i pro diesely. Má sedm velmi těsně poskládaných rychlostí – jednička autem po rovině jen cukne a hned tam padá dvojka. Pětku stihne cee´d zařadit už ve městě a sedmička točí při 130 km/h pohodových, ale ne přehnaně nízkých 2400.

Testovaná výbava GT-Line nás hýčkala řadou elegantních doplňků a dvouzónovou klimatizací.
Autor: Jiří Káš

Obvyklá úskalí dvouspojkových převodovek – tedy rozjezd z místa a podřazování – dokáže novinka překonat, pokud na to nespěcháme. Pak proběhne každá akce přiměřeně plynule. Zrychlit ovšem nic nejde, reakční časy nejsou kratší než u konkurence. Nervózní zadupnutí plynu přinese stejnou prodlevu, jen po jejím uplynutí vůz vyrazí dopředu hektičtěji.

Při jízdě na to narážíme docela často, protože automat se v zájmu úspor permanentně snaží držet motor na pouhých 1200 ot./min a podřazuje při každém pošimrání plynu. S těžkou nohou i o tři kvalty, což mu chvíli trvá. Proto je účinnější zrychlovat plynule a nechat každý stupeň protáhnout otáčkami. Pomohl by sportovní režim, který by souvisle držel trochu vyšší otáčky. Ten ovšem nová převodovka nemá.

Diesel s automatem dostaneme už v cenově přístupné úrovni Comfort Plus.
Autor: Jiří Káš

Jinak ale toto spojení funguje výborně. Logicky, předvídatelně a tiše. Motor prošel kúrou obnášející snížení kompresního poměru, převodovka DCT přidává tlumič torzních kmitů. Výsledkem obojího je tiché vrnění s minimem vibrací, celkově ladící s komfortním naladěním celého auta. Pro delší cesty ideální prostředí, které podtrhuje i reálná spotřeba kolem 5,5 litru. Motor by pocitově snesl o pár koní víc, ale na svižnou jízdu rozhodně stačí.

A to vše dostaneme v naprosto akurátní výbavě Comfort Plus už za 474 980 korun. Testovaná verze GT Line přidává různé třešničky v interiéru, efektní spoilery a 17‘‘ kola, ale my bychom dokázali žít i bez nich. Však ona si Kia řekne o dost peněz během dalších let v servisu. Příznivci automatu by toho ale neměli litovat: dovozce nám potvrdil, že i spojky převodovky DCT kryje sedmiletá záruka.

Kia Cee´d SW 1.6 CRDi 7DCT GT Line
Autor: Jiří Káš

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
51 / 2015 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851