Volkswagen Golf R Variant | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Volkswagen Golf R Variant

Volkswagen Golf R Variant

Fotogalerie

9 fotografií

V těle každého tatínka dřímá dravá duše mladého kluka. Co jiného by ji mělo vyvolat než rodinné kombi o výkonu 301 koní.

(více v čísle 1/16)

Nejrychlejší Volkswagen Golf se poprvé oblékl také do praktické karoserie kombi. Stojí o 59 000 Kč víc než třídveřový hatchback a na rozdíl od něj nemůže mít manuální řazení, ale pouze šestistupňový dvouspojkový automat. A jak už se stalo u Golfu R zvykem, zabírá výhradně všemi čtyřmi koly.

Jedno z nejrychlejších kompaktních kombi světa stojí 1 054 900 Kč a na pohled ho sotva poznáte. Něco málo naznačí černá kola, čtyři koncovky výfuku a dravější nárazníky, i tak se ale „erko“ tváří jako celkem obyčejné kombi. Když ale naplno vystřelí z křižovatky, málokteré auto s ním udrží krok. Stovkou letí za 5,1s a v zátahu nepolevuje do 250 km/h. Uvnitř je ale taková pohoda, že si skutečné tempo sotva uvědomíte.

Modré ručičky, sportovní volant, tu a tam odlišný dekor, jinak žádná zásadní změna proti civilu. Tedy až na výborné anatomické sedačky.
Autor: Davidl Rajdl

A tak nějak funguje celý Golf R. Je hladový po rychlosti, serpentinami se proplétá nehorázným tempem, ale všechno dělá tak strojově přesně, uhlazeně a nenuceně, že se nedivíme, když jeho dokonalost někteří řidiči vnímají až jako nudu. Volkswagen navrhl Golf R v duchu hesla maximální efektivita, minimum emocí. Takový Ford Focus RS nebo Honda Civic Type R hrají mnohem větší divadlo a víc vás vtáhnou do děje. Kombík, do kterého se pohodlně vejde celá rodina, ovšem nenabízí nikdo z nich.

S větší karoserií logicky narostla i hmotnost, konkrétně o 79 kg. Na životním elánu dvoulitrového reaktoru pod kapotou se to ale nijak neprojevilo, změnu jsme spíš pozorovali v jízdních vlastnostech.

Kombi s delším zadním převisem je na jednu stranu o něco méně mrštné, na druhou stranu působí nepatrně stabilněji v rychlých táhlých obloucích. A když to s rychlostí přeženete natolik, že se mimozemsky přilnavý podvozek začne hrnout do smyku, není důvod ztrácet hlavu. Nežádoucí pohyby karoserie lze snadno a včas vycítit a zkrotit.

Přeplňovaný benzinový dvoulitr je konstrukčně shodný s tím v Golfu GTI nebo Octavii RS, kde má 162 kW. Golf R nabízí 221 kW a jede neskutečně. Spotřebu jsme zaznamenali od osmi litrů při pohodové vyjížďce do 24 litrů při dovádění.
Autor: Davidl Rajdl

Jestli nás na vytříbeném chování auta něco rušilo, pak to chvílemi byla dvouspojková převodovka. Občas měla vlastní hlavu a řadila jinak, než bychom si přáli, a ani v manuálním režimu nám nedala plnou moc a zabraňovala podtočení nebo setkání s omezovačem. Minimálně v nejostřejším módu by si to mohla odpustit.

No a když se vyblbnete, přepnete Golf R do komfortního režimu, motor ztichne, tlumiče začnou měkce tlumit a máte úžasně praktické auto pro každou příležitost. A toho si zákazníci logicky cení víc než jednoúčelové nekompromisní ostrosti.

Volkswagen Golf R Variant
Autor: Davidl Rajdl

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
1 / 2016 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851