Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost: Krok víc než odvážný
Zkrášlit auto, vylepšit zákaznický servis a chtít za to 136 000 Kč, to chce kuráž. Ford ji má. Přivítejme Mondeo Vignale.
(více v čísle 3/16)Kdo chce ford, ale současně by se rád odlišil od davu fiest, focusů a mondeí, pro toho je tu nová prémiová odnož Vignale. Pod značkou slavné italské karosárny bude velkokapacitní automobilka nabízet to nejlepší ze svého výrobního programu, navíc patřičně dokořeněné.
První vlaštovkou z dílny Vignale je mondeo, a sice jako sedan nebo kombi. Pětidveřové variantě se splývavou zádí je luxus zapovězen. Vrcholem Fordovy střední třídy byla dosud verze Titanium. Proti ní je vignale o 136 000 Kč dražší a my hoříme nedočkavostí, co za ně dostaneme.
Příběh Vignale začíná už na výrobní lince ve španělské Valencii. Speciální tým dohlíží na kvalitu obzvlášť přísným okem a podrobuje vůz více kontrolám, než je běžné u ostatních fordů. Hnědý sedan se na silnici blýská tak nějak víc než jiná, „obyčejná“ mondea. Vícevrstvá hnědá metalíza Nocciola se snoubí s řadou chromovaných doplňků, příplatková devatenáctipalcová kola jsou lakována efektním odstínem třpytivého niklu (27 700 Kč) a odlišné provedení masky dává autu noblesní jiskru. Při hledání odlišností pokračujeme v prostorném interiéru. Standardně je čalouněný kůží, které je u vignale použito o 110 % víc, než když si ji přiobjednáte do běžného mondea. Kromě sedadel s výraznými šestiúhelníkovými motivy najdeme kvalitní kůži na dveřích a celé palubní desce, což výrazně pozvedá celkový dojem. Bohužel tím ještě více vynikne laciné plastové provedení středového panelu s ovladači klimatizace a audiosystému. Ten by mohl vzhledem k ceně přes milion hrát klidně ještě o něco lépe.
Rozpačití jsme ze skladby standardní výbavy. Čekali jsme, že do Vignale Ford nacpe, co se do něj vejde. Ale není tomu tak. Ve srovnání s Titaniem sice září světlomety LED, ale za navigaci, která je jinak v ceně už od druhé výbavy, si musíte připlatit 29 900 Kč! Tomu říkáme výhoda – připlať si, aby sis mohl připlatit. Adaptivní tempomat? 30 100 Kč. Adaptivní tlumiče? V balíčku s asistenčními systémy za 51 900 Kč. Elektrické ovládání víka kufru? 10 800 Kč, navíc jen pro kombi. Ehm, asi jsme od pompézně prezentovaného konceptu čekali víc.
Příplatek 136 000 Kč proti specifikaci Titanium tak vlastně pokrývá jen kůži, diodové světlomety (mimochodem dost nevalné), estetické identifikátory a speciální zákaznický servis, o němž se můžete dočíst víc v samostatné stati. Za nás nezbývá než popřát sebevědomému projektu hodně štěstí.
Služby zákazníkům: Autem to nekončí
Značka Vignale není jen o samotném produktu. Ford pro ni připravil samostatný koncept prodeje, servisu a péče o zákazníka. Při převzetí testovacího mondea jsme jej okusili na vlastní kůži. V obrovské prodejně v Praze–Ořechu má Vignale vyčleněný samostatný koutek, kde se nás okamžitě ujímá manažer Vignale Jakub Zálešák. Obchod budeme uzavírat u speciálního stolu, který funguje jako obří tablet, na němž si můžeme prohlížet ceník, katalog a sestavit vůz v on-line konfigurátoru. Když si prodejce se zákazníkem plácne, získává klient speciálně vyškoleného technika a bonusové služby související se servisem – vyzvednutí vozu přímo u zákazníka, bezplatné zapůjčení náhradního vozu a prémiové čistění včetně péče o kožený interiér zdarma. V případě jakýchkoli trablů na cestách je 24 hodin denně k dispozici infolinka Vignale. Jde sice o klasické asistenční služby, ovšem majitel vozu Vignale má při řešení vyšší prioritu. Protože ale v dnešním světě není nic úplně zadarmo, účtuje Ford u modelů Vignale o něco vyšší hodinovou sazbu servisu (1050 vs. 825 Kč bez DPH).Víte, že…
… aktuálně jsou v Česku pro Vignale vyhrazeni dva prodejci, a to v Praze- -Ořechu a Pardubicích? Do konce roku by se měl počet takzvaných Ford Store zvýšit na šest.
… ještě letos se s logem Vignale představí S-Max a nové SUV Edge, výhledově pak také model Galaxy?
… pro Mondeo Vignale jsou určeny jen čtyři laky karoserie: černá, šedá, hnědá (9750 Kč) a bílá (17 000 Kč)?