Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost: Krok víc než odvážný | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost: Krok víc než odvážný

Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost

Fotogalerie

15 fotografií

Zkrášlit auto, vylepšit zákaznický servis a chtít za to 136 000 Kč, to chce kuráž. Ford ji má. Přivítejme Mondeo Vignale.

(více v čísle 3/16)

Kdo chce ford, ale současně by se rád odlišil od davu fiest, focusů a mondeí, pro toho je tu nová prémiová odnož Vignale. Pod značkou slavné italské karosárny bude velkokapacitní automobilka nabízet to nejlepší ze svého výrobního programu, navíc patřičně dokořeněné.

Devatenáctipalcová kola s titanově lesklým povrchem dostanete výhradně k Vignale. I s nimi je mondeo příjemně komfortní.
Autor: Jiří Káš a David Rajdl

První vlaštovkou z dílny Vignale je mondeo, a sice jako sedan nebo kombi. Pětidveřové variantě se splývavou zádí je luxus zapovězen. Vrcholem Fordovy střední třídy byla dosud verze Titanium. Proti ní je vignale o 136 000 Kč dražší a my hoříme nedočkavostí, co za ně dostaneme.

Příběh Vignale začíná už na výrobní lince ve španělské Valencii. Speciální tým dohlíží na kvalitu obzvlášť přísným okem a podrobuje vůz více kontrolám, než je běžné u ostatních fordů. Hnědý sedan se na silnici blýská tak nějak víc než jiná, „obyčejná“ mondea. Vícevrstvá hnědá metalíza Nocciola se snoubí s řadou chromovaných doplňků, příplatková devatenáctipalcová kola jsou lakována efektním odstínem třpytivého niklu (27 700 Kč) a odlišné provedení masky dává autu noblesní jiskru. Při hledání odlišností pokračujeme v prostorném interiéru. Standardně je čalouněný kůží, které je u vignale použito o 110 % víc, než když si ji přiobjednáte do běžného mondea. Kromě sedadel s výraznými šestiúhelníkovými motivy najdeme kvalitní kůži na dveřích a celé palubní desce, což výrazně pozvedá celkový dojem. Bohužel tím ještě více vynikne laciné plastové provedení středového panelu s ovladači klimatizace a audiosystému. Ten by mohl vzhledem k ceně přes milion hrát klidně ještě o něco lépe.

Verze Vignale je dražší o 136 000 Kč. Za tyto peníze dostanete palubní desku standardně čalouněnou kůží. Překvapivě si ale musíte připlatit za navigaci. Dotykový displej reaguje pomalu a grafi ka je staromódní. Už se ale chystá nová generace palubního systému.
Autor: Jiří Káš a David Rajdl

Rozpačití jsme ze skladby standardní výbavy. Čekali jsme, že do Vignale Ford nacpe, co se do něj vejde. Ale není tomu tak. Ve srovnání s Titaniem sice září světlomety LED, ale za navigaci, která je jinak v ceně už od druhé výbavy, si musíte připlatit 29 900 Kč! Tomu říkáme výhoda – připlať si, aby sis mohl připlatit. Adaptivní tempomat? 30 100 Kč. Adaptivní tlumiče? V balíčku s asistenčními systémy za 51 900 Kč. Elektrické ovládání víka kufru? 10 800 Kč, navíc jen pro kombi. Ehm, asi jsme od pompézně prezentovaného konceptu čekali víc.

Příplatek 136 000 Kč proti specifikaci Titanium tak vlastně pokrývá jen kůži, diodové světlomety (mimochodem dost nevalné), estetické identifikátory a speciální zákaznický servis, o němž se můžete dočíst víc v samostatné stati. Za nás nezbývá než popřát sebevědomému projektu hodně štěstí.

Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost
Autor: Jiří Káš a David Rajdl

Služby zákazníkům: Autem to nekončí

Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost
Autor: Jiří Káš a David Rajdl
Značka Vignale není jen o samotném produktu. Ford pro ni připravil samostatný koncept prodeje, servisu a péče o zákazníka. Při převzetí testovacího mondea jsme jej okusili na vlastní kůži. V obrovské prodejně v Praze–Ořechu má Vignale vyčleněný samostatný koutek, kde se nás okamžitě ujímá manažer Vignale Jakub Zálešák. Obchod budeme uzavírat u speciálního stolu, který funguje jako obří tablet, na němž si můžeme prohlížet ceník, katalog a sestavit vůz v on-line konfigurátoru. Když si prodejce se zákazníkem plácne, získává klient speciálně vyškoleného technika a bonusové služby související se servisem – vyzvednutí vozu přímo u zákazníka, bezplatné zapůjčení náhradního vozu a prémiové čistění včetně péče o kožený interiér zdarma. V případě jakýchkoli trablů na cestách je 24 hodin denně k dispozici infolinka Vignale. Jde sice o klasické asistenční služby, ovšem majitel vozu Vignale má při řešení vyšší prioritu. Protože ale v dnešním světě není nic úplně zadarmo, účtuje Ford u modelů Vignale o něco vyšší hodinovou sazbu servisu (1050 vs. 825 Kč bez DPH).

Víte, že…

… aktuálně jsou v Česku pro Vignale vyhrazeni dva prodejci, a to v Praze- -Ořechu a Pardubicích? Do konce roku by se měl počet takzvaných Ford Store zvýšit na šest.

… ještě letos se s logem Vignale představí S-Max a nové SUV Edge, výhledově pak také model Galaxy?

… pro Mondeo Vignale jsou určeny jen čtyři laky karoserie: černá, šedá, hnědá (9750 Kč) a bílá (17 000 Kč)?

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
3 / 2016 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851