Kia Sportage: Tajné rande
Dřív než první evropští novináři premiérově otestují novou Kiu Sportage, Svět motorů už za jejím volantem exkluzivně strávil celý lednový den. Prodávat se začne 1. února.
(více v čísle 4/16)Těžko se popisuje ten specifi cký pocit, když s nějakým novým autem vyrážíme na cestu jako úplně první v Česku. V případě čtvrté generace kompaktního SUV Kia Sportage je míra exkluzivity nejspíš ještě mnohem vyšší, protože ofi ciální jízdní prezentace odstartuje, teprve až bude Svět motorů s těmito řádky na stáncích.
Přestože kořeny automobilky Kia pochopitelně najdeme v Jižní Koreji, sportage patří k modelům s ryze evropským charakterem. V Německu vyvinutá a ve slovenské Žilině vyráběná byla už její předchůdkyně a na tom se nic nemění ani u přicházejícího čtvrtého pokolení.
A vy ho s námi teď můžete v předpremiéře ochutnat. Tajné rande
Změna identity
Zatímco ostře řezaná sportage minulé generace působila dravě, ale současně i trochu vážně, novince nakreslili designéři na moderní okatou tvář veselý široký úsměv.
A jak po ní lidé koukají! Hlavně tedy od volantu dosluhujícího modelu – to si člověk najednou uvědomí, jak rozšířené tohle SUV u nás je. Zvídavé pohledy na nás útočily doslova na každém rohu. Uvnitř je mezigenerační skok znát ještě víc. Inspirace dražším sorentem je zřejmá, právě na jeho robustní styl navazuje luxusně vyhlížející palubní deska uhlazených tvarů.
Nejprve nás napadlo, jestli tu není snad až příliš tlačítek, abychom po pár kilometrech změnili názor – tohle je optimální kombinace velké dotykové obrazovky a tlačítkem ovládaných hlavních funkcí. Všechno je logicky rozmístěné, dobře po ruce a intuice brzy vede prst po paměti na požadovaný spínač.
Tiše a pokojně
Přeplňovaná benzinová šestnáctistovka s přímým vstřikováním je pod kapotou sportage novým přírůstkem. Umí pěkně vystrkovat růžky, ale kromě razance ji musíme pochválit hlavně za sametový projev. Ve spojení s další novinkou – dvouspojkovou automatickou převodovkou – je to hotová Amerika.
Navíc podpořená sympatickým tichem v kabině a poddajností odpružení, což nebyly zrovna dominantní stránky minulého modelu.
Co udělají tři čísla
Od podzimní světové premiéry na frankfurtském autosalonu si pamatujeme, že rozvor čtvrté sportage narostl o cenné tři centimetry.
Žádný marketingový slogan, je to opravdu znát! Navíc si teď vzadu hovíme v mnohem přirozenější pozici, a ještě si můžeme nastavovat sklon opěradla v nečekaně širokém rozsahu. Na cestující ve druhé řadě Kia nebývale myslela, to se dnes zas tak často nevidí. A na své si přijdou i zavazadla, kterých teď můžete do kie naložit o téměř čtyřicet litrů víc.
A to se počítá.