Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Smart Fortwo kabriolet: Hlavu vzhůru

Smart Fortwo kabriolet

Fotogalerie

9 fotografií

Třetí generace Smartu kabriolet je tu. Vypravili jsme se ji prohnat španělským velkoměstem.

(více v čísle 5/16)

Centrum Valencie je příjemným místem k bytí. V uzoučkých uličkách historického centra to sice žije cvrkotem, zapomeňte ale na hektické tempo jiných západních metropolí. Tady většina lidí na zahrádkách kaváren relaxovaně usrkává espresso pod dozrávajícími pomeranči. Ano, nyní na konci ledna.

Těžko si představit lepší místo pro první svezení novým smartem se stahovací střechou. Její plátno mizí za našimi zády během dvanácti vteřin. Tento trik přitom lze opakovat tam i zpět bez ohledu na rychlost. To boční rámy střechy sundáte stejně jako u předchůdce pouze u stojícího vozidla. Uložit je lze do speciální přihrádky ve víku kufru.

Boční panely střechy lze uložit do víka zavazadlového prostoru
Boční panely střechy lze uložit do víka zavazadlového prostoru
Autor: Smart

V zakroucených ulicích je to s autem délky 2,7 metru radost. Tady fortwo s poloměrem otáčení jen 695 cm boduje. Za těchto okolností je příjemné i lehké řízení.

A pozor – poprvé v historii má prcek vyráběný ve Francii slušnou převodovku! Konkrétně jde o šestistupňovou dvouspojku. Umí se plynule rozjet, což nebývá standardem ani u mnohem větších aut, a ve spojení s přeplňovanou devítistovkou o výkonu 66 kW to stačí na slušný kvapík.

Když to ale občas vezmete přes větší kanál nebo díru, ukáže tvrdší odpružení limity torzní tuhosti otevřené karoserie. A to se proti předchůdci zvýšila o 15 procent. V porovnání s kupé dostal kabriolet diagonální ocelové výztuhy podlahy vpředu a vzadu i vnitřní výztuhu střešních sloupků A v podobě uzavřených profilů z vysokopevnostní oceli tvářené za tepla.

Auto slušně funguje i za městem. S nasazeným rámem střechy byla tuhost podstatně lepší, samozřejmě za cenu určitého omezení vzdušné atmosféry. Na zakroucených silničkách španělského venkova předvedl smart nečekaně dospělou stabilitu. Ostatně pokud v něčem udělal vůz skutečně velký mezigenerační pokrok, pak je to celkový komfort a vyzrálost. I na dálnici při tachometrových sto čtyřiceti si lze se zavřenou střechou pohodlně povídat. Byť hluk prostupující polyakrylovou tkaninou je znatelně vyšší než u uzavřené verze. Otevřeným vozem se dá pohodlně cestovat zhruba do sto deseti.

Při prvním setkání na nás udělal nejmenší kabriolet na trhu dojem. Na to, jak miniaturní je, vyžaduje překvapivě málo kompromisů. Navíc nabízí zábavnou mrštnost a pocit výlučnosti, které nám tak chyběly u většího modelu Forfour.

Jen by mohl být levnější. Atmosférická verze vyjde s manuálem na 371 000 Kč, přeplňovaný model pak startuje na 395 tisících. Na druhou stranu jde i za tyto peníze o nejlevnější kabrio na trhu.

Palubní deska se proti kupé nezměnila. Automatickou převodovku lze ovládat pádly pod volantem.
Palubní deska se proti kupé nezměnila. Automatickou převodovku lze ovládat pádly pod volantem.
Autor: Smart

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
5 / 2016Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851