Volkswagen Sharan 2.0 TDI DSG: Stále ve střehu
Rodinný přepravník Volkswagen Sharan dostal nenápadná vylepšení, která sotva objevíte, ale při každodenním soužití je oceníte.
(více v čísle 8/16)V rámci pravidelné modelové péče se do sharanu loni nastěhovaly úspornější motory Euro 6, nové asistenční systémy a nejmodernější komunikační technologie. To je dobrý důvod připomenout si MPV, kterému se aktuálně snaží šlapat na paty nová generace Fordu Galaxy.
Jedno se musí volkswagenům nechat – designem málokdy ohromí, ale pak jako by nestárly. Sharan se tváří i po pěti letech pořád stejně seriózně a v jeho útulném interiéru se stejně komfortně žije. Vše je na správném místě, nikde nic nechybí, ani nepřebývá.
Přibyla ovšem užitečná tlačítka nových funkcí. Třeba adaptivního tempomatu – udržování požadovaného odstupu se při dálkových rodinných přesunech báječně hodí (standard pro výbavu Highline). Novinkami jsou také multikolizní brzda, přednárazový systém, třetí generace samočinného parkování nebo praktické sledování mrtvého úhlu, kterým byl za 10 700 Kč vybaven náš vůz.
Nová generace palubních systémů kamarádí se všemi běžnými mobilními platformami. Libovolně tak můžete párovat telefony, tablety, využívat připojení k internetu a stahovat nejrůznější aplikace – zkrátka hračičkové mají o zábavu postaráno. A na palubě jich může být až sedm, pokud si připlatíte 39 200 Kč za sedmimístnou variantu. U ní je pak kufr o něco mělčí, ale pořád náramně obrovský.
Do rukou se nám poprvé dostal nejsilnější diesel. V poslední evoluci Euro 6 s aditivem AdBlue produkuje 135 kW a 380 N.m, což zajišťuje rodince kultivované cestování s uklidňující dynamickou rezervou. Navíc za malé peníze, protože spotřeba se podle stylu pohybovala mezi 5,8 a 6,5 l/100 km. Dobrému výsledku přispívá také program automatické převodovky, která motor dusí v co možná nejnižších otáčkách. Při předjíždění jsme rovnou řadili sportovní režim, jinak je prodleva motoru značná.
Testovaná kombinace je celkem raritní – hlavní konkurent Ford Galaxy nabízí takto silný diesel a automat výhradně s pohonem všech kol, Renault Espace už zase není typickým rodinným busem. Soupeřem je i dvojče Seat Alhambra.