Seat Toledo 1.2 TSI Style FR-Line: Vypadám sportovněji
Seat přiostřil vzhled modelu Toledo paketem FR-Line. Vyplatí se třicetitisícová investice?
(více v čísle 14/16)Seatu se ve střední Evropě evidentně zalíbilo. Nové SUV Ateca bude společně se Škodou Yeti sjíždět z linky v Kvasinách, malý model Mii se zase vyrábí v Bratislavě. Další pilíř automobilky – Toledo – vzniká v Mladé Boleslavi. Už první pohled prozradí, že jeho dvojčetem je Škoda Rapid. Boční silueta se zcela shoduje, hlavně zpředu však působí s ostřeji řezanými linkami o poznání šmrncovněji než česká sestra. Celkovému dojmu pomáhají i sedmnáctipalcová kola z testovaného paketu FR-Line, který vyjde na třicet dva tisíc korun. Že jím je auto vybaveno, naplno odhalíte až při pohledu dovnitř. Interiér je stejně strohý jako u škodovky – čekejte tedy lány levného tvrdého plastu. Tady toledo neskryje, že je stejně jako český sourozenec autem orientovaným hlavně na cenu. Jenže sedačky čalouněné alcantarou, sportovní kožený volant, chromové lišty kam se podíváte, ale i rozměrný displej navigace pozvedávají dojem na dosud nepoznanou úroveň. Navíc vůz se španělským znáčkem lze za dalších třicet tisíc dovybavit hlavními světlomety LED, což zatím Škoda poskytnout nemůže.
Po pravdě jde spíše o frajeřinu, zásadní změnu levná varianta moderního prvku nepřináší. To ostatně ani jednoduché xenony se sníženým výkonem u české sestry. Více nás zaujalo, jak příjemně se toledem vlastně jezdí. Že podvozek od začátku výroby vyměkl, víme z dřívějších setkání. Přesto nás komfortní atmosféra na palubě překvapila. Fakt, že jedeme na sedmnáctkách, sice podvozek čas od času prozradil, bylo to ale upozornění spíše decentní.
Velmi uvolněně se projevoval i motor. Výkonu má 81kilowattová verze více než dostatek, táhne prakticky od volnoběhu. Pokud se budete držet na uzdě, je i tichá. Jen spotřebu bychom čekali o chlup nižší. Dálniční cestu Praha – Lovosice jsme zdolali předpisovým tempem za 7,2 litru, svůj podíl na tom měla i předlouhá šestka. Na okreskách jsme byli spokojeni, počítač ukazoval hodnotu 5,3 l.
Toledo nemá zásadní chyby – je prostorné, bytelně postavené a ve verzi FR-Line i skutečně atraktivní. Jenže cenou už se takový vůz hodně vzdaluje od svého původního poslání být levným jednoduchým přepravníkem. Vždyť bez příplatků vyjde vrcholná verze Style na 392 900 korun. A to už je revír mnohem kvalitnějšího a pohodlnějšího leonu.