Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Mercedes-Benz S 500 4Matic kupé: Palác o dvou dveřích

Mercedes-Benz S 500 4Matic kupé

Fotogalerie

10 fotografií

Pětimetrová kupé mají u Mercedesu tradici. Kombinace luxusu S-Klasse a švihácké vizáže je recept, který funguje dokonale.

(více v čísle 19/16)

Když se prostředků dostává a duše se cítí příliš mladá na cestování v usedlém sedanu, luxusní kupé zajistí stejné zážitky, jen v méně formálním podání. U nejnovějšího Mercedesu třídy S je rozdílná životní filozofie sedanu a kupé vyjádřena jednoznačně. Přikrčené kupátko s oblou zádí ve stylu supersportovního AMG GT nenechá nikoho na pochybách, že majitel má svěžího ducha a k práci nutně nepotřebuje oblek.

Interiér čalouněný jemnou kůží, vykládaný dřevem a zdobený hliníkem se v zásadě shoduje s „eskem“, palubní deska je ale tvarově odlehčená a před spolujezdcem hluboce vykrojená, což prostorný interiér opticky ještě zvětšuje. Přestože je kupé určeno především páru cestujících, i vzadu se lze usadit v mercedesovském stylu a užívat si absolutní pohodlí.

V tom je S-Klasse přeborník. Když jsme se plavili po kvalitních silnicích, napadaly nás jen samé superlativy. Benzinový osmiválec vzdáleně hučí pod dlouhou kapotou, pracuje sotva na 10 % možností, a my si ho přesto náramně užíváme. Vítr tichounce šeptá, aparatura Burmester k nám promlouvá krystalicky čistými tóny a velká, devatenáctipalcová kola se odvalují tak lehce a neslyšně, jako by byla poloviční. Nadpozemské blaho.

Bohužel většina toho majestátu zmizí s rozbitou českou okreskou. Na záplatách a výmolech přestane být kupé neohroženě suverénní, kola kopou jako u každého jiného pozemského auta a povrzávání připomene, že tuhost efektní karoserie bez středového sloupku má své limity. Bohužel jde spíš o problém Česka než mercedesu…

Když se o slovo přihlásí řidičovo zběsilejší já, doporučujeme přepnout převodovku do sportovního módu. Ten základní je totiž v duchu tradice značky noblesně letargický. Teď stačí přišpendlit plyn k podlaze a užít si opojné přeskupování vnitřních orgánů a zatmění mozku – jako když startuje letadlo. 455 koní umí i s tak velkým kupé strašné věci. A to si představte, že naše 4.7 V8 biturbo je po šestiválci druhá nejslabší verze! Nad ní jsou ještě 5.5 V8 a 6.0 V12 od AMG.

To je pak brutalita při jízdě i tankování. Už naše S 500 4Matic jezdilo v průměru za 13 litrů. Nesmírně ale záleží na stylu. Lehkou nohou v provozu po silnicích první třídy jsme spotřebu srazili na skvělých 8 litrů. A na okreskách ji vyhnali přes 20. Ve sféře tří a půl milionu za základní provedení jde ale o informaci spíš doplňkového charakteru.

Pohon všech kol neutralizuje vrozenou přetáčivost S kupé. Připlácí se za něj 105 000 korun, daní za jistotu v každém počasí je jen sedmistupňový automat místo devítistupňového u zadokolky.
Pohon všech kol neutralizuje vrozenou přetáčivost S kupé. Připlácí se za něj 105 000 korun, daní za jistotu v každém počasí je jen sedmistupňový automat místo devítistupňového u zadokolky.
Autor: Petr Homolka

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
19 / 2016Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte Sadu seker Avenberg!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1170 Kč
  • Ušetříte 186 Kč
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851