Subaru WRX STI: Vstříc moderní době | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

13. 6. 2016

Subaru WRX STI: Vstříc moderní době

Subaru WRX STI

Fotogalerie

7 fotografií

Subaru WRX STI jsme vyzkoušeli v provedení pro rok 2016 a snažili se objevit rozdíly proti předchozí verzi.

(více v čísle 20/16)

Charismatický sportovně laděný sedan Subaru WRX STI s pohonem všech kol se v aktuálním modelovém ročníku dočkal lehkého vylepšení. Nemusíte se však bát, nejde o snižování emisí ani spotřeby, japonská značka se jen snaží zpříjemnit posádce cestování. V interiéru se tak objevuje nový audiosystém Starlink s dotykovou obrazovkou, přístupem k internetovým rádiím nebo využitím různých aplikací z chytrých mobilních telefonů. Ve vyšším výbavovém stupni Sport je navíc spojen se sedmipalcovou obrazovkou, navigací s tříletou aktualizací mapových podkladů zdarma nebo couvací kamerou s širokým záběrem obrazu. Příjemné je také rozšířené ovládání audiosystému na volantu, hlasové pokyny nebo stahování všech bočních oken jedním dotykem.

Další novinky mají zvýšit bezpečnost cestování. Technologický pokrok dohnal i STI a nadělil mu samočinné přepínání potkávacích a dálkových světel, samozatmavovací vnitřní zrcátko nebo monitorování mrtvého úhlu. Všechny prvky fungují bez problémů. Jenže jenom kvůli těmto novinkám si zřejmě nikdo nové WRX STI nekoupí. Důležitý je jeho naturel nezkrotného živlu kontrastující s uhlazenými sportovními hatchbacky současnosti, které může řídit i vaše babička. Subaru vyžaduje pořádného chlapa. Ten totiž ocení brumlavý zvuk boxeru na volnoběh nebo tuhé přesné řazení s krátkými drahami. Nebude mu vadit ani poskakování po městě s častým sešlapováním spojky nebo přetlačování s volantem při pomalých rychlostech a nevytřesou ho nerovnosti na silnici. Za to ho WRX STI odmění návalem emocí, které umí zprostředkovat snad jen plochý přeplňovaný čtyřválec 2,5 litru s výkonem 221 kW a točivým momentem 407 N.m. Od 4000 otáček totiž boxer nabídne úžasnou dynamiku okořeněnou nezaměnitelným zvukovým projevem. Po zapojení módu Sport Sharp se navíc ještě zrychlí odezva motoru na sešlápnutí plynu. Pohon všech kol se stará o výborný přenos síly agregátu na vozovku. Lehké nedotáčivosti se však STI nezbavilo a také řízení s hydraulickým posilovačem nám připadá méně citlivé a přesné. Při běžném cestování není potřeba motor příliš vytáčet, zvládne i povalování pod dvěma tisíci. Na dálnici při rychlosti 130 km/h si vystačí s hodnotou 2900 ot./min, a proto jsme zvládli 200 km dlouhý testovací okruh ujet za 10,2 l/100 km, což je dokonce méně, než kolik uvádí výrobce. Jenže jízda musí být plynulá. Normálních je pak třináct litrů a při svižnějším tempu i dvacet.

Subaru WRX STI má rozhodně mou chy. Není nejmodernější a v kompaktní třídě jsou už silnější i levnější zástupci. Jenže stále má své kouzlo, ze kterého se nám podlamují kolena.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
20 / 2016 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851