Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

BMW 318d xDrive Touring Sport Line: Když je táta požitkář

BMW 318d xDrive Touring Sport Line

Fotogalerie

8 fotografií

Trojkové kombi od BMW by mohlo být rodinným ideálem. Tedy kdyby uvezlo aspoň tolik jako auta o třídu menší a zároveň nestálo víc, než si může rodina dovolit. Ale v prvních zatáčkách mu to odpustíte.

(více v čísle 20/16)

Občas slýcháme, že se u posledních BMW vytratila slibovaná radost z jízdy. Mohou za to třeba elektrické posilovače řízení, úporná snaha o úsporu paliva místo výkonu a už roky zejména dojezdové pneumatiky run flat, které si nerozumějí s komfortem svezení. Doslova hysterii vyvolal nedávný facelift, kdy se sice opticky změnily jen přední i zadní světlomety, ale především teď pohání nejlevnější model 318i jen tříválec o objemu 1499 cm³.

Jenže pak si přesednete do „obyčejného“ vznětového kombíku trojkové řady a vidíte, že to není ještě tak zlé. Auto prostě funguje tak, jak čekáte od bavoráku: podává odezvu od silnice a kupodivu je i dost komfortní. Kdo chce víc tvrdosti, přepínačem si navolí režim Sport, kde přituhne řízení a zostří se reakce motoru na plyn. Takže pak místo rovných tras raději volíte zatáčkovité a hledání ideální stopy na malých kruhových objezdech se stane vaší vášní. Zejména až zjistíte, že pohon všech kol xDrive pořád preferuje zadní pohon a přetáčivost nad nedotáčivostí.

Bohužel nelze zapřít, že pokud mladá rodina vměstná do kufru kočárek, ti vzadu sedí obloženi bagáží, a ještě skuhrají, že mají málo místa na kolena. Také stopadesátikoňový diesel se najednou jeví jako limitní pro svižné předjíždění. K výkonu se musí řadit, takže resumé u benzinky zní 6 litrů místo avizovaných 4,9 u verze xDrive.

Námi zkoušený model 318d najdete v ceníku mezi levnějšími, pohání ho podladěný čtyřválcový dvoulitr (320d má o 40 koní víc), a pokud se nenecháte unést k zaškrtávání pohonu všech kol xDrive a výbavy Sport Line jako v našem případě, vejdete se do milionu. Což není špatné za kombi, které už v základu nabízí věci jako samočinné otevírání víka kufru nebo přepínání jízdních režimů Eco Pro. Ani u přímých konkurentů z německé trojky si se stejnou částkou nemůžete moc vybírat – srovnatelná třída C od Mercedesu stojí stejně, u Audi A4 musíte při hledání čtyřkolky volit silnější motor 140 kW a automat DSG. Mnohem větší možnosti jsou u výrobců, kteří si před název nedávají přídomek „prémiový“. K nižší ceně přidávají bonusem i víc prostoru, ale žádný z nich nejezdí tak vyváženě.

Po faceliftu se změnila grafi ka zadních lamp. Přední světlomety mohou používat technologii LED.
Po faceliftu se změnila grafi ka zadních lamp. Přední světlomety mohou používat technologii LED.
Autor: Davidl Rajdl

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
20 / 2016Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte ZAHRADNICKÝ SET STARKHOF!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1293 Kč
  • Ušetříte!
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851