BMW 318d xDrive Touring Sport Line: Když je táta požitkář
Trojkové kombi od BMW by mohlo být rodinným ideálem. Tedy kdyby uvezlo aspoň tolik jako auta o třídu menší a zároveň nestálo víc, než si může rodina dovolit. Ale v prvních zatáčkách mu to odpustíte.
(více v čísle 20/16)Občas slýcháme, že se u posledních BMW vytratila slibovaná radost z jízdy. Mohou za to třeba elektrické posilovače řízení, úporná snaha o úsporu paliva místo výkonu a už roky zejména dojezdové pneumatiky run flat, které si nerozumějí s komfortem svezení. Doslova hysterii vyvolal nedávný facelift, kdy se sice opticky změnily jen přední i zadní světlomety, ale především teď pohání nejlevnější model 318i jen tříválec o objemu 1499 cm³.
Jenže pak si přesednete do „obyčejného“ vznětového kombíku trojkové řady a vidíte, že to není ještě tak zlé. Auto prostě funguje tak, jak čekáte od bavoráku: podává odezvu od silnice a kupodivu je i dost komfortní. Kdo chce víc tvrdosti, přepínačem si navolí režim Sport, kde přituhne řízení a zostří se reakce motoru na plyn. Takže pak místo rovných tras raději volíte zatáčkovité a hledání ideální stopy na malých kruhových objezdech se stane vaší vášní. Zejména až zjistíte, že pohon všech kol xDrive pořád preferuje zadní pohon a přetáčivost nad nedotáčivostí.
Bohužel nelze zapřít, že pokud mladá rodina vměstná do kufru kočárek, ti vzadu sedí obloženi bagáží, a ještě skuhrají, že mají málo místa na kolena. Také stopadesátikoňový diesel se najednou jeví jako limitní pro svižné předjíždění. K výkonu se musí řadit, takže resumé u benzinky zní 6 litrů místo avizovaných 4,9 u verze xDrive.
Námi zkoušený model 318d najdete v ceníku mezi levnějšími, pohání ho podladěný čtyřválcový dvoulitr (320d má o 40 koní víc), a pokud se nenecháte unést k zaškrtávání pohonu všech kol xDrive a výbavy Sport Line jako v našem případě, vejdete se do milionu. Což není špatné za kombi, které už v základu nabízí věci jako samočinné otevírání víka kufru nebo přepínání jízdních režimů Eco Pro. Ani u přímých konkurentů z německé trojky si se stejnou částkou nemůžete moc vybírat – srovnatelná třída C od Mercedesu stojí stejně, u Audi A4 musíte při hledání čtyřkolky volit silnější motor 140 kW a automat DSG. Mnohem větší možnosti jsou u výrobců, kteří si před název nedávají přídomek „prémiový“. K nižší ceně přidávají bonusem i víc prostoru, ale žádný z nich nejezdí tak vyváženě.