Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi Intens: Francouzská pohostinnost | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

29. 6. 2016

Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi Intens: Francouzská pohostinnost

Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi Intens

Fotogalerie

14 fotografií

Renault se snaží získat zpět ztracené pozice ve střední třídě. Kombi Talisman Grandtour má být jeho hlavním trumfem.

(více v čísle 22/16)

Značka, která ve střední třídě nenabízí karoserii kombi, nemá u Evropanů šanci na úspěch. Ví to samozřejmě i Renault, který tuto variantu s označením Grandtour odhalil již loni na podzim, několik týdnů po představení nové modelové řady Talisman. Nyní stojí před námi se vznětovou šestnáctistovkou o výkonu 96 kW a chystá se přesvědčit o svých kvalitách.

První přínos

Na sedanu Talisman se nám líbí silueta karoserie se splývavou zádí a výraznou odtokovou hranou připomínající styl kupé. Kombi nevypadá tak elegantně, ale rozhodně dokáže zaujmout. Malé zadní okénko, mohutný koncový sloupek, vystouplé boky v oblasti zadních kol nebo velký spoiler navazující na linii střechy působí dostatečně dynamicky.

Zadní svítilny se shodují se sedanem a opět poutají pozornost širokým červeným pásem protaženým až k logu. Design přední části je beze změn a také interiér s robustní palubní deskou známe již ze sedanu. Poprvé však vidíme multimediální systém s menší, sedmipalcovou horizontálně orientovanou obrazovkou a nějak si nemůžeme zvyknout na levně působící plastový panel kolem ní. Přesedáme do zadní části, kde nás grandtour zaujal nabídkou prostoru nad hlavami cestujících. Od sedáku po strop jsme v něm naměřili 96 cm, což je o 4 cm více než v sedanu.

Vznětová šestnáctistovka o výkonu 96 kW ukáže svou dynamiku až po překročení 1750 otáček.
Autor: Jiří Káš

Menší, ale praktický

Vozy s karoserií kombi si motoristé kupují hlavně kvůli přepravní kapacitě. A talisman si v tomto směru vede zdatně, tady alespoň na první pohled. Uváděným objemem 572 litrů se řadí hned za premianty střední třídy Škodu Superb a Volkswagen Passat. Jenže má to jeden háček. Jde o maximální hodnotu, do které je započítán i hůře využitelný prostor pod podlážkou o objemu 80 l. A ani ten nemusí být k dispozici úplně celý. V případě, že si připlatíte 2000 Kč za dojezdovou rezervu, kterou benzinové verze mají ve standardu, zmenší se místo pod podlahou o 23 l. Takže u Talismanu Grantour musíme počítat spíše se 492 litry, což Francouze posouvá do horšího průměru – bonusových 57 litrů se hodí jen na drobnosti.

Ke cti Renaultu však musíme připočíst, že našel odvahu a uvádí všechny možné objemy. Většina konkurence si vystačí jen s maximální kapacitou, na nějaké rezervy nebo dvojité podlahy nebere zřetel. Po otevření zadního víka se nám zdá kufr dostatečně velký. Oceňujeme jeho pravidelné tvary, do kterých nezasahují podběhy kol, a také kvalitní čalounění. Pochválit musíme nízkou nakládací hranu umístěnou jen 56 cm nad zem, dostatečně rozměrný vstupní otvor nebo standardní otvor za zadní loketní opěrkou pro převoz dlouhých předmětů. A to jsou hlavní důvody, proč bychom si připlatili 30 000 Kč a koupili si kombi místo sedanu. Ten však má v kolonce objemu kufru překvapivě vyšší čísla – 608 litrů maximálně, 515 l nad podlahou. 

Palubní deska je shodná se sedanem. Trendem současnosti je nahrazovat klasické ukazatele v přístrojovém štítu displejem. U něj lze zvolit různou grafi ku i barevnost.
Autor: Jiří Káš

Rozvážný společník

Celou rodinu jsme již naložili, takže můžeme vyrazit na dovolenou nebo výlet. Na poklidné cestování se hodí také zvolená motorizace. Vznětová šestnáctistovka ve slabším provedení má jediné turbo a výkon 96 kW, v Česku je spojena výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou. Líbí se nám kultivovaností i odhlučněním, ve vyšších rychlostech o ní vůbec nevíme. Lehce podčtvercový agregát – vrtání 80 mm, zdvih 79,5 mm – si však libuje v otáčkách. Chvilku mu trvá, než se rozběhne a zatáhne až po překročení 1750 otáček, kdy je k dispozici maximum točivého momentu 320 N.m. Po přepnutí systému Multi-Sense do jízdního módu Eco se výkon motoru výrazně sníží a reakce na sešlápnutí plynového pedálu je velmi ležérní. Raději se vracíme do nastavení Comfort, které je spojeno i s masážní funkcí sedadla řidiče. Testovací okruh zvládneme ujet s průměrnou spotřebou 5,5 l/100 km. Nejsou to sice slibované čtyři litry, ale vzhledem k velikosti auta, hmotnosti 1579 kg a širokým pneumatikám 245/45 R18 ji považujeme za přijatelnou hodnotu.

Podle našeho gusta

Pohodovou jízdu zajišťuje také lehké řazení a komfortní nastavení podvozku. Testovaný talisman sice nebyl vybavený elektronickým přizpůsobením tlumičů, ale vůbec nám to nevadilo. Nad hladkou vozovkou se jenom nadnáší a s přehledem odfi ltruje většinu nerovností. Na sportovnější styl však stavěný není. Karoserie se v zatáčkách zřetelně naklání, zadní část občas na hrbolech odskočí do boku a při jízdě na hranici přilnavosti se projevuje výrazná nedotáčivost. Jenže kdo by honil vznětovou šestnáctistovku? Pro dravou jízdu jsou určeny jiné motorizace a jiná auta. Renault Talisman Grandtour přesně naplnil naše nároky na pohodlný, prostorný a praktický rodinný vůz. Představuje tak zajímavou alternativu vůči zavedené konkurenci.

Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi Intens
Autor: Jiří Káš

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
22 / 2016 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851