Renault Mégane 1.5 dCi Bose: Nejpohodlnější z rodu Mégane | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

18. 7. 2016

Renault Mégane 1.5 dCi Bose: Nejpohodlnější z rodu Mégane

Renault Mégane 1.5 dCi Bose

Fotogalerie

7 fotografií

Novinku Renaultu můžete mít hned se čtyřmi benzinovými a čtyřmi naftovými motory. Dieselová patnáctistovka je nejen levnější, ale nakonec i lepší volbou než 1.6 dCi.

(více v čísle 23/16)

Z našich předchozích testů to už asi víte: nový mégane má oprávněné ambice zvednout uvadající slávu známého modelu.

Jak se sluší, v nové generaci mégane lehce povyrostl, a nejen proto zvenku působí atraktivnějším i důstojnějším dojmem než jeho předchůdce.

Díky tomu si u Renaultu troufl i nasadit cenu docela vysoko. Naštěstí pro to mají argumenty: do mégane pustili systémy z prestižnějších kousků typu Talismanu či Espace. Nechybějí tak moderní jízdní asistenty a dotykový displej. Škoda nevyrovnané kvality materiálů.

Nás však tentokrát zajímal hlavně motor. Po dieselu 1.6 dCi/96 kW, který jsme postavili v dubnu proti astře ve srovnávacím testu (15/2016), jsme pro první červnový test sáhli po jeho slabším bráškovi: 1.5 dCi/81 kW. Naše dojmy? Skvělé! V podstatě napříč celou redakcí jsme se shodli, že ze všech dosud testovaných mégane šlo, co se týče pérování, o nejpohodlnější verzi. A rovněž s nejpříjemněji naladěným posilovačem řízení.

Proti zmíněné variantě 1.6 dCi sice motor poskytuje o patnáct kilowattů slabší výkon, to ale v dnešní éře odlehčených aut nakonec nijak nevadí. Navíc si méně objemný nafťák žije v mégane mnohem plynulejší život. A proti trochu vybuchující šestnáctistovce jede také citelně lépe odspodu.

Vyhrál i souboj ve spotřebě. Jezdili jsme s ním ani ne o dva litry dráž, než slibuje výrobce. Se zmíněnou jednotkou 1.6 dCi činil průměr 5,9 litru.

Zadní světla vypadají dobře ve dne a ještě lépe po setmění a v garáži, kdy vás auto „pozdraví“, když zaregistruje klíček (vlastně kartu) ve své blízkosti.
Autor: Jiří Káš

Spotřeba během testu 5,6 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
23 / 2016 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851