Renault Mégane 1.5 dCi Bose: Nejpohodlnější z rodu Mégane
Novinku Renaultu můžete mít hned se čtyřmi benzinovými a čtyřmi naftovými motory. Dieselová patnáctistovka je nejen levnější, ale nakonec i lepší volbou než 1.6 dCi.
(více v čísle 23/16)Z našich předchozích testů to už asi víte: nový mégane má oprávněné ambice zvednout uvadající slávu známého modelu.
Jak se sluší, v nové generaci mégane lehce povyrostl, a nejen proto zvenku působí atraktivnějším i důstojnějším dojmem než jeho předchůdce.
Díky tomu si u Renaultu troufl i nasadit cenu docela vysoko. Naštěstí pro to mají argumenty: do mégane pustili systémy z prestižnějších kousků typu Talismanu či Espace. Nechybějí tak moderní jízdní asistenty a dotykový displej. Škoda nevyrovnané kvality materiálů.
Nás však tentokrát zajímal hlavně motor. Po dieselu 1.6 dCi/96 kW, který jsme postavili v dubnu proti astře ve srovnávacím testu (15/2016), jsme pro první červnový test sáhli po jeho slabším bráškovi: 1.5 dCi/81 kW. Naše dojmy? Skvělé! V podstatě napříč celou redakcí jsme se shodli, že ze všech dosud testovaných mégane šlo, co se týče pérování, o nejpohodlnější verzi. A rovněž s nejpříjemněji naladěným posilovačem řízení.
Proti zmíněné variantě 1.6 dCi sice motor poskytuje o patnáct kilowattů slabší výkon, to ale v dnešní éře odlehčených aut nakonec nijak nevadí. Navíc si méně objemný nafťák žije v mégane mnohem plynulejší život. A proti trochu vybuchující šestnáctistovce jede také citelně lépe odspodu.
Vyhrál i souboj ve spotřebě. Jezdili jsme s ním ani ne o dva litry dráž, než slibuje výrobce. Se zmíněnou jednotkou 1.6 dCi činil průměr 5,9 litru.
Spotřeba během testu 5,6 l/100 km