Audi A5: Rozvíjet, neměnit | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Audi A5: Rozvíjet, neměnit

Audi A5

Fotogalerie

6 fotografií

Po devíti letech přichází nové Audi A5. Vyzkoušeli jsme je na portugalském venkově.

(více v čísle 26-27/16)

Portské víno se vyrábí stejným způsobem už od konce sedmnáctého století, kdy je Britové začali rozvážet po koloniálním světě kvůli embargu na francouzský mok. I nové Audi A5, které jsme otestovali právě na portugalském venkově, se pevně drží osvědčeného konceptu. Ostatně jeho první generace bezesporu patří k nejpovedenějším výtvorům koncernového šéfdesignéra Waltera da Silvy.

Typickým odkazem na odcházející generaci je například masivní boční linie, trochu připomínající americké muscle-cars. Jinak A5 sdílí designový jazyk se sesterskou A4. Zezadu je jednoduše elegantní, přední partie bychom si možná dokázali představit i odvážnější. Ale i u předchozí generace byla pětka ve srovnání se sedanem ta hodnější.

Zatímco vzhled je spíše evolucí, technika se upravovala výrazněji. Stejně jako v případě A4 je i A5 postavena na platformě MLB Evo. To znamená podélně zastavěné motory, pětiprvkové lichoběžníkové přední zavěšení, zadní multilink, a hlavně úsporu hmotnosti až šedesát kilogramů. Na jízdní vlastnosti mělo zásadní vliv hlavně posunutí pohonných jednotek směrem dozadu. Novinkou jsou také příplatkové adaptivní tlumiče.

Palubní deska se shoduje s tou v modelu A4. Ke kvalitě nemáme výhrady.
Autor: archiv

Na zakroucené silničky portugalských hor jsme nejprve zamířili v nejsilnějším dieselu. Třílitrový šestiválec o výkonu 210 kW má tah lokomotivy, který přenáší na silnici pomocí osmistupňového měničového automatu a pohonu všech kol. Auto působí i přes zátěž na předku překvapivě neutrálně a obratně, přesto jsme se nemohli zbavit pocitu, že by se výrazně lépe cítilo v levém pruhu autobahnu.

O poznání agilněji působilo zatím nejvýkonnější provedení S5/260 kW, které mimo jiné dostalo přitvrzený podvozek a silnější stabilizátory. Nový přeplňovaný třílitr nabídne za působivého zvukového doprovodu atletické výkony i prakticky nekonečnou přilnavost. Jenže rychlosti, ve kterých začíná být S5 opravdu zábavná, už jsou daleko za hranicí slušného chování.

Řidičsky nejzajímavěji možná trochu překvapivě působila výrazně slabší verze 2.0 TFSI Quattro o výkonu 185 kW. Na menších kolech a s měkčím podvozkem nám právě toto auto jako jediné v horských pasážích vykouzlilo úsměv na tváři.

Sázka na osvědčený koncept se ingolstadtským podle nás povedla. Auto je obratnější než předchůdce, logicky pak přináší inovované motory i moderní technologie typu digitálního přístrojového štítu či samočinné jízdy v zácpách. Chyby se hledají těžko – vadila nám jen nepatrně hlučnější bezrámová okna a občas trochu hruběji pracující osmistupňový automat. Už teď jsme zvědaví, jak si auto povede v domácích podmínkách. Na trh se dostane na podzim. Ceny v ČR zatím nejsou známé, u našich západních sousedů je však základní cena stanovena na milion korun.

Audi A5
Autor: archiv

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
26-27 / 2016 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851