Citroën C3: Kachna je mrtvá, ať žije kaktus!
Třetí generace nejprodávanějšího citroënu už nevzpomíná na legendární „kachnu“ 2CV,
ale bere si hodně ze stylového retrocrossoveru C4 Cactus.
Pro nudná a nevýrazná auta dnes není v segmentu městských hatchbacků místo. Kdo chce zaujmout, tasí zbraně těžkého kalibru, přičemž aktuálně největším arzenálem disponuje nový Citroën C3. Je prakticky nemožné jej přehlédnout!
Inspiraci excentrickým crossoverem C4 Cactus nové C3 nezamaskuje. Stejně jako u něj slouží boční pásy Airbump z polyuretanu a výrazné lemy blatníků hlavně jako ochranné štíty pro pohyb v městských džunglích. Necelé čtyři metry dlouhá karoserie s horizontálně členěnou přídí a menšími koncovými svítilnami budí hodně emocí a na rozdíl od předchůdce, který se líbil zejména ženám, cílí také na mladé muže.
Pravdou je, že ne všechny verze nutně musejí vypadat tak „funky“ jako exemplář na obrázku. Airbump by kupříkladu měl být ve standardu až od třetí výbavové linie a ta úplně základní se bude muset obejít i bez plastových lemů blatníků. Karoserie se tím trochu „slije“ dohromady, dominantních prvků je ale i tak dost.
Kámen na kameni nezůstal ani uvnitř. Dříve spíše průměrná přední sedadla nahradila rozměrná „křesla“, jednoduché středové konzole u vyšších verzí dominuje sedmipalcový dotykový displej a výrazně ubylo konvenčních tlačítek. Sedí se jenom tak vysoko, abychom mohli pohodlně nastoupit a vystoupit, avšak za volantem nemáme pocit, jako bychom seděli „na střeše“. Vpředu je v podélném směru dost místa také pro dlouhány a vyšším postavám nejsou zapovězena ani zadní místa. Novinka je přitom o 54 milimetrů nižší než předchůdce, rozvor se prodloužil téměř o osm centimetrů, což je před koleny pořádně znát.
Vůz stojí na vylepšené platformě PF1, téměř shodné s předchůdcem. Poháněna jsou vždy přední kola a vzadu najdete vlečená ramena. Nabídku motorů otevírá litrový tříválec Pure Tech (50 kW), nad ním figuruje atmosférická dvanáctistovka se 60 kilowatty (i ve verzi na LPG) a přeplňovaná verze s 81 kilowatty. Ta bude také jako jediná k dispozici i s měničovým automatem. Šestnáctistovky BlueHDi (55 a 73 kW) budou spíše okrajovou záležitostí, i v takto malém voze však disponují katalyzátorem AdBlue.
Ceny nového C3 ještě nebyly stanoveny, v Česku by podle našich informací mohly startovat okolo 250 000 Kč. Nový Citroën C3 bude uveden na tuzemský trh zkraje příštího roku, první testování prý ale stihneme ještě letos.
Silniční šmírák
Jednou z novinek je širokoúhlá kamera HD zabudovaná ve vnitřním zpětném zrcátku. Můžete s ní fotit, natáčet a soubory následně sdílet na sociálních sítích. Má interní paměť 16 GB a oceníte ji jak v běžném provozu, tak třeba při dopravní nehodě, kdy může posloužit jako svědek.