Opel Zafira: Drž se svého kopyta | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

22. 8. 2016

Opel Zafira: Drž se svého kopyta

Opel Zafira

Fotogalerie

6 fotografií

Praktická MPV dnes stále častěji ustupují módním crossoverům, Opel se drží jádra věci a modernizuje zafi ru. A dobře dělá.

(více v čísle 28/16)

Asijské značky opouštějí formát MPV a dávají přednost crossoverům, stejným směrem se letos vydává Renault Scénic. Obavy jsme měli i o Opel Zafira, vždyť výrobce nedávno zveřejnil informace o modelu společném s příštím Peugeotem 5008. Pozvánka na první seznámení se zmodernizovanou zafirou ale pochybnosti rozptýlila. Rodinná klasika pokračuje, chystaný crossover ji pouze doplní.

Palubní deska prokoukla díky úbytku tlačítek a dotykovému displeji, přes který ovládáme rádio i navigaci. Standardem je zrcadlení funkcí telefonu, vlastní navigace s mapou celé Evropy je k dispozici za příplatek.
Autor: Opel

Jak jsme se mohli přesvědčit v okolí Frankfurtu nad Mohanem, zafira si zachovává všechny důležité vlastnosti: velkorysý prostor, pohodlné odpružení a tichou jízdu. Zásahy techniků přinášejí zklidnění designu a lepší ergonomii. Z čumáku auta zmizely svislé kontrastní hokejky a z palubní desky skrumáž tlačítek. Zůstává pouze pár knoflíků ventilace, ovládání rádia a navigace Drž se svého kopyta přebírá dotykový displej. Motorářsku novinkou představuje dieselový dvoulitr s katalyzátorem AdBlue a vyvažovacími hřídeli, dosud vyhrazený insignii. Šestnáctistovka v ceníku momentálně chybí. Opel nechce říct proč, my za tím vidíme ladění emisí. Benzinové motory setrvávají v původní sestavě. Zafira tak zůstává jediným MPV s nabídkou pohonu na LPG i CNG.

Svezení mezi vinicemi podél Rýna potvrzuje, že větší než minimální změny vůz nepotřeboval. Dvoulitr při rozjezdu zahudruje, abychom nezapomněli, že jezdí na naftu, ale po překonání nejnižších otáček příjemně ztichne a pomáhá pohodové náladě na palubě. Na ní se podílí i přiměřeně vláčné pérování a nízká hladina valivého hluku.

Obecně můžeme zafiře vytknout vyšší hmotnost a jen průměrné využití prostoru, praktický základ ale s léty získává na hodnotě. Tím spíš, že Ford Grand C-Max skrblí místem, novému Volkswagenu Touran se moc nedaří co do komfortu a Mazda 5 bez náhrady zmizela. Zmodernizované provedení už lze objednávat, k prodejcům dorazí na podzim.

Kromě přídě jsou designové změny téměř nepostřehnutelné, podle nás si ale zevnějšek o větší retuše ani neříká
Autor: Opel

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
28 / 2016 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851