Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

5. 9. 2016

Mercedes-Benz SLC 200 9AT: Svěží dvacítka

Mercedes-Benz SLC 200 9AT

Fotogalerie

8 fotografií

Léto se bez otevřeného auta nedá přežít. Nový Mercedes-Benz SLC nás v tomto názoru jen utvrdil.

(více v čísle 30/16)

Přesně před dvaceti lety začal Mercedes prodávat malý dvoumístný roadster s pevnou skládací střechou, označený SLK. A že to byl krok správným směrem, ukázala druhá generace v roce 2004 i třetí před pěti lety. Nyní před námi stojí jejich pokračovatel, který sice nese označení SLC, ale jde vlastně jen o přejmenované předchozí provedení. Céčko na konci nyní znamená, že v hierarchii značky se roadster postavil na úroveň třídy C. Silueta karoserie s dlouhou přídí a krátkou zadní částí zůstala nezměněna.

Podélně uložený zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru má výkon 135 kW.
Podélně uložený zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru má výkon 135 kW.
Autor: Davidl Rajdl
Všimli jsme si jen agresivněji tvarovaných nárazníků a diamantového designu masky chladiče. Atraktivitu SLC navíc zvyšuje balíček AMG linie s 18palcovými koly nebo sportovním koženým volantem, který výborně padne do ruky. Jeho součástí jsou také větší perforované kotoučové brzdy a hlavně o 10 mm nižší sportovní podvozek. Celý tento paket je součástí základní výbavy. Komfortnější podvozek na 16" kolech dostanete na přání zdarma.

Mercedes-Benz SLC neztratil nic ze své přitažlivosti a vzbuzuje velké emoce. Nečekejte však, že jeho zadní kola budou trhat asfalt na počkání. Alespoň ne v testované motorizaci. Přeplňovaný zážehový dvoulitr totiž disponuje výkonem 135 kW a točivým momentem 300 N.m. V nabídce byl i před modernizací, nyní však může být spojen s devítistupňovým automatem. Proto jsme logicky sáhli po této kombinaci, která nahrává poklidnému cestování a kochání se krajinou. Maximum točivého momentu je dostupné již při 1200 otáčkách, takže převodovka motor příliš nevytáčí. I při rychlosti 130 km/h se čtyř válec na devítku převaluje na 2000 ot./min. Připadá nám ale, že devět stupňů je zbytečně moc. Především při podřazování elektronika dlouho vyhodnocuje, která rychlost by byla ideální. A proto občas zaváhá. Pokud vás omezí poklidné cestování s otevřenou střechou, můžete si střihnout i svižnější jízdu. Přepínáme nastavení vozu do módu Sport – sada jízdní dynamiky je za příplatek 30 307 Kč – a volíme manuální režim převodovky. Reakce motoru na sešlápnutí plynového pedálu se zrychlí a podvozek výrazně ztuhne – do té doby byl mercedes i na 18palcových kolech celkem pohodlný. Navíc zatahujeme střechu, čímž se zpevní skelet vozu. Nad 3500 otáčkami začne dvoulitr slušně zatahovat a stabilní, hbitý roadster se proplete zatáčkami tak rychle, až nám to vyrazí dech. Jenže potom stoupá apetit k patnácti litrům na 100 km. Spotřeba nás celkově trochu zklamala. I když jsme jezdili poklidně, průměr se vyšplhal na 8,4 l/100 km, což je o hodně víc než slibovaných 5,7 l.

Mercedes-Benz SLC 200 9AT
Mercedes-Benz SLC 200 9AT
Autor: Davidl Rajdl

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
30 / 2016Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851