Mercedes-Benz SLC 200 9AT: Svěží dvacítka
Léto se bez otevřeného auta nedá přežít. Nový Mercedes-Benz SLC nás v tomto názoru jen utvrdil.
(více v čísle 30/16)Přesně před dvaceti lety začal Mercedes prodávat malý dvoumístný roadster s pevnou skládací střechou, označený SLK. A že to byl krok správným směrem, ukázala druhá generace v roce 2004 i třetí před pěti lety. Nyní před námi stojí jejich pokračovatel, který sice nese označení SLC, ale jde vlastně jen o přejmenované předchozí provedení. Céčko na konci nyní znamená, že v hierarchii značky se roadster postavil na úroveň třídy C. Silueta karoserie s dlouhou přídí a krátkou zadní částí zůstala nezměněna.
Všimli jsme si jen agresivněji tvarovaných nárazníků a diamantového designu masky chladiče. Atraktivitu SLC navíc zvyšuje balíček AMG linie s 18palcovými koly nebo sportovním koženým volantem, který výborně padne do ruky. Jeho součástí jsou také větší perforované kotoučové brzdy a hlavně o 10 mm nižší sportovní podvozek. Celý tento paket je součástí základní výbavy. Komfortnější podvozek na 16" kolech dostanete na přání zdarma.Mercedes-Benz SLC neztratil nic ze své přitažlivosti a vzbuzuje velké emoce. Nečekejte však, že jeho zadní kola budou trhat asfalt na počkání. Alespoň ne v testované motorizaci. Přeplňovaný zážehový dvoulitr totiž disponuje výkonem 135 kW a točivým momentem 300 N.m. V nabídce byl i před modernizací, nyní však může být spojen s devítistupňovým automatem. Proto jsme logicky sáhli po této kombinaci, která nahrává poklidnému cestování a kochání se krajinou. Maximum točivého momentu je dostupné již při 1200 otáčkách, takže převodovka motor příliš nevytáčí. I při rychlosti 130 km/h se čtyř válec na devítku převaluje na 2000 ot./min. Připadá nám ale, že devět stupňů je zbytečně moc. Především při podřazování elektronika dlouho vyhodnocuje, která rychlost by byla ideální. A proto občas zaváhá. Pokud vás omezí poklidné cestování s otevřenou střechou, můžete si střihnout i svižnější jízdu. Přepínáme nastavení vozu do módu Sport – sada jízdní dynamiky je za příplatek 30 307 Kč – a volíme manuální režim převodovky. Reakce motoru na sešlápnutí plynového pedálu se zrychlí a podvozek výrazně ztuhne – do té doby byl mercedes i na 18palcových kolech celkem pohodlný. Navíc zatahujeme střechu, čímž se zpevní skelet vozu. Nad 3500 otáčkami začne dvoulitr slušně zatahovat a stabilní, hbitý roadster se proplete zatáčkami tak rychle, až nám to vyrazí dech. Jenže potom stoupá apetit k patnácti litrům na 100 km. Spotřeba nás celkově trochu zklamala. I když jsme jezdili poklidně, průměr se vyšplhal na 8,4 l/100 km, což je o hodně víc než slibovaných 5,7 l.