Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Ford Ranger 3.2 TDCI 6aut. Limited: Auto pro chlapy

Ford Ranger 3.2 TDCI 6aut. Limited

Fotogalerie

13 fotografií

Inovovaný Ford Ranger dostal drobné retuše vzhledu, infotainment a má být i pohodlnější. Pořád je ale autem pro drsňáky. Líbí se, o čemž svědčí i nejlepší prodeje ve třídě.

(více v čísle 33/16)

Když se na podzim ukázal zmodernizovaný ranger, hovořilo se o jiné masce chladiče a hlavně záplavě elektronických vychytávek na palubě. Na středovém tunelu může být osmipalcový dotykový displej, pozornost řidiče supluje asistent pro jízdu v pruzích, sledování bdělosti šoféra, automatické přepínání dálkových světlometů, rozpoznávání dopravních značek a řada dalšího.

Přiznáváme se, že tohle všechno nás u faceliftovaného auta představeného původně teprve v roce 2011 nechávalo v klidu. Hlavně nás zajímalo, jestli se nevytratí radost z jízdy. Speciálně nový ranger ukazuje, kam se kategorie původně pracovních pick-upů posunula. Zlí jazykové mají za to, že Ford prostě jen musel reagovat na příchod omlazeného VW Amaroku, který před šesti lety přinesl zcela nová kritéria a stejně tak, jako jezdí v terénu, zvládne i každodenní rychlé přesuny po asfaltu.

Jsem macho!

Ranger po faceliftu vypadá jako pořádný chlapák. Přední maska je mimo základní výbavy chromovaná a má takovou velikost, že byste ji mohli používat místo zrcadla na šatní skříni. Autu dává brutální vzezření. Leckdo by mohl namítnout, že až moc americké. Nám se ale líbí.

Stejně tak jako přístrojová deska, která je mezi současnými fordy jednou z lepších. Chybička se přesto vloudila – tlačítka ovládání topení a klimatizace na středovém tunelu jsou tak titěrná, že se musíte na mačkání soustředit a intuitivně nic nenastavíte.

Interiér rangeru je strohý, ale vkusný, bez samoúčelných oblin a jiných kudrlinek
Interiér rangeru je strohý, ale vkusný, bez samoúčelných oblin a jiných kudrlinek
Autor: Jiří Káš

V záplavě přetechnizovaných aut vždycky rádi usedneme do poctivého mechanického pick-upu postaveného na páteřovém rámu a se zadní poháněnou tuhou nápravou. Ranger ukazuje, že ani tak nemusíte láteřit na pohodlí, pokud si vylosujete místo vpředu. Vzadu to totiž skáče víc, hlavně v nezatíženém stavu. Ranger s listovými pery obvyklými ve třídě je možná pohodlnější, než býval, ale pořád nestačí na navaru, hilux nebo amarok.

Jediný pětiválec

Pětiválec pod kapotou je dnes už vyhynulým druhem. Dokud nedorazí na trh ohlášený VW Amarok s šestiválcem, bude ranger jediným pick-upem prodávaným v Česku s více než čtyřmi válci. Rovnou říkáme, že to stojí za to, a pokud uvažujete o pick-upu kromě práce i na zábavu, přeskočte základní čtyřválcové motorizace.

Agregát o poctivém objemu 3,2 litru a výkonu 200 koní má pořádně hutný zvuk, který však teprve po vytočení dává tušit lichý počet válců. Musíte si připlatit nejen při koupi, ale také při každém tankování. Zatímco konkurenti se čtyřválcovými motory s objemem začínajícím dvojkou se bezpečně vejdou do osmi devíti litrů průměru, u rangeru se připravte na dvouciferné hodnoty, ve městě počítejte s dvanácti litry. Podíl na tom má nepochybně i šestistupňový automat, který při rozjezdu nechává dlouho klouzat měnič. Na silnici to otravuje, ale v terénu prokluz oceníte, protože se díky němu dá citlivě dávkovat točivý moment pětiválce. Mimochodem motor plní limit Euro 5, od září ale začne platit norma Euro 6. Vůz tedy bude muset přijít se vstřikováním močoviny.

Pětiválec 3.2 TDCi má hutný zvuk. Až do roku 2010 jezdíval také v transitu, kde ho nahradil motor 2.2 TDCi.
Pětiválec 3.2 TDCi má hutný zvuk. Až do roku 2010 jezdíval také v transitu, kde ho nahradil motor 2.2 TDCi.
Autor: Jiří Káš

Má styl

Ranger nám dokázal, že se pick-up může líbit i v asfaltem protknuté Evropě. Že do ní přímo nemíří, na to ukazují i místa produkce: Thajsko, Argentina a Jihoafrická republika. Jeho cena není ve srovnání s konkurenty nejnižší a není ani nejlepší, ale vyčnívá z nich poctivým motorem a chlapáckým vzezřením. Pokud chcete pick-up i jako stylový doplněk, podle nás se na to báječně hodí. Mitsubishi L200, hilux nebo navaru si po týdnu jezdění spletete, zato jedinečný pětiválcový ranger si budete pamatovat. Uvidíme, jak zamíchá kartami šestiválcový amarok.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
33 / 2016Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851