Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

19. 10. 2016

Honda HR-V 1.5 i-VTEC Executive: Pomalá pohoda

Honda HR-V 1.5 i-VTEC Executive

Fotogalerie

7 fotografií

Do světa módních SUV přispívá Honda modelem HR-V. Kombinace benzinové jednotky a samočinné převodovky by měla být do města jako dělaná. Obstojí však i mimo něj?

(více v čísle 35/16)

V poslední době se s malými, mini či městskými SUV roztrhl pytel. V překladu se pod těmito označeními skrývají atraktivně vypadající vozy s vyšší karoserií i posazem, ale s prostorností na tom často nejsou lépe než klasická o něco kratší malá auta velikosti fabie. Honda se tomuto pohledu trochu vymyká a přes obvyklou délku 4,29 m nabízí v interiéru obdivuhodné místo. Klíčem k úspěchu je nádrž vozu pod předními sedadly, vysoký posaz zde na rozdíl od civiku nevadí. U SUV je totiž naopak žádoucí. Nad hlavami je vpředu místa dostatek, vzadu se nenapřímí jen dlouháni s výškou přes 190 cm. 

 

Unikátní možnost překlápění sedadel umožňuje vzadu převážet vysoké předměty
Unikátní možnost překlápění sedadel umožňuje vzadu převážet vysoké předměty
Autor: Jiří Káš
V této kategorii nevídaná je také možnost sklopit zadní opěradla do roviny, navíc to není vykoupeno uměle zvýšenou podlahou ani vysokou nákladovou hranou. Naopak. Výška kufru činí výborných 58 cm (tedy stejně jako například u rapidu) a nákladová hrana leží pouhých 62 cm nad zemí. To je obvyklá hodnota u kombíků, SUV ji mají nezřídka o 10 cm výše. Přidáte-li si k tomu velký objem (470 litrů) a hodně místa pro kolena vzadu, je HR-V vhodné i pro rodinné použití.

 

Bohužel s tím příliš nekoresponduje testovaný motor 1.5 i-VTEC s převodovkou CVT. Pro HR-V nově vyvinutá jednotka má na rozdíl od slabší třináctistovky (montované do jazzu) přímé vstřikování a produkuje na poměry podobně výkonových atmosférických motorů špičkový výkon 96 kW. Dostupný je však až v 6600 ot./min a stejně tak i nejvyšší hodnoty točivého momentu 155 N.m se dopracujete až ve 4600 ot./ min. Reakce na plyn je navíc přidušena elektronikou. Prudké přidání plynu motor dostane nejvýše mezi 3500 a 4000 ot./min, na maximum ho vytočíte jen při prošlápnutí přes zarážku až zcela na podlahu.  

Palubní deska má netradiční výdechy před spolujezdcem. Ovládání je u hondy tradičně ne zrovna intuitivní.
Palubní deska má netradiční výdechy před spolujezdcem. Ovládání je u hondy tradičně ne zrovna intuitivní.
Autor: Jiří Káš

 

Při jízdě po městě je sice sympatické, že variátorová převodovka s otáčkami motoru zbytečně necloumá a neobtěžuje hlukem, na silnicích a zejména dálnicích je však letargický projev motoru překážkou dynamičtější jízdy. Pochválit můžeme spotřebu, která se ve městě pohybovala jen lehce nad sedmi litry, mimo něj klesla pod šest a celkový průměr se ustálil na 6,7 l/100 km. Ve srovnání s dříve testovanou Mazdou CX-3 s podobně výkonným dvoulitrem a automatem tak byla téměř o litr a půl nižší.

 

V zatáčkách je HR-V sympaticky obratné a přesné řízení zprostředkovává dobrou kontrolu nad vozem. Znejistit ji však dokáže nekvalitní povrch, kde mají kola tendenci mírně odskakovat. Komfort tlumení i odhlučnění podvozku však chválíme, dosahuje vyšší úrovně než u zmíněné mazdy nebo u Škody Yeti.

 

Spotřeba během testu 6,7 l/100 km

Honda HR-V 1.5 i-VTEC Executive
Honda HR-V 1.5 i-VTEC Executive
Autor: Jiří Káš

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
35 / 2016Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851