Renault Clio 0.9 TCe Energy Intens: Diodový kukuč | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

31. 10. 2016

Renault Clio 0.9 TCe Energy Intens: Diodový kukuč

Renault Clio 0.9 TCe Energy Intens

Fotogalerie

13 fotografií

Omlazený Renault Clio dostal drsnější výraz, kvalitnější interiér a ve vyšších výbavách září moderními světly LED.

(více v čísle 37/16)

Design aktuálního clia čtvrté generace je natolik osobitý a chytlavý, až si troufáme tvrdit, že právě vzhled tento malý renault prodává. Prostě se zamilujete a objednávka je podepsaná, ani nevíte jak. Rozhodně to platí u dámské řidičské populace, na niž roztomilé clio míří. Není divu, že designéři neměnili fungující základ a v polovině životního cyklu se věnovali jen dílčím vylepšením na světlometech a náraznících – viz fotky. Nejnápadnějším motivem je členitější přední nárazník, díky němuž clio zvážnělo a nepůsobí tak vykuleně.

Na první pohled se nic nezměnilo. Jiný volant, přepracované výdechy klimatizace nebo luxusnější provedení loketních opěrek ovšem mají za výsledek hodnotnější dojem z celého interiéru.
Autor: Svět motorů

Nový prvek výbavy představují diodové světlomety LED Pure Vision, dostupné pro výbavu Limited za 15 000 Kč a u vrcholné verze Intens dodávané standardně. Svítí opravdu parádně, tmu prozařuje skvěle už potkávací paprsek, dálkový se pak vyrovná záři mnohem větších a dražších vozů. Součástí hlavní paraboly je v tomto případě i diodová trubice denního svícení ve tvaru písmene C. U dvou základních výbav, kterým je technologie LED zapovězena, zůstává denní svícení součástí lehce upravené masky chladiče jako dosud.

Ani interiér se ve své podstatě nezměnil. Renault si ovšem posvítil na zpracování detailů, aby pozvedl celkový dojem, který byl v původním podání lehce rozpačitý. A tak držíme v rukou hezčí volant a hodnotnější řadicí páku, loket se povaluje po luxusnější opěrce ve dveřích a výdechy ventilace na středovém panelu už nepůsobí tak chatrně. Docela to všechno funguje, ve výsledku máme z auta skutečně lepší pocit.

Testovaná nejvyšší výbava Intens dostala ještě upravená sedadla, která lépe obepínají tělo. Jízda v nich je po všech stránkách komfortnější. Protože multimédia hýbou světem, výrobce se rozhodl malé clio posunout na vyšší úroveň. Zákazník má na výběr ze tří úrovní konektivity a poprvé v tomto „městském“ segmentu může renault vyhrávat prémiovým audiosystémem Bose.

Základním rádiem je R&Go, ke kterému přes vestavěný

Vzadu panují těsnější poměry, hlavně místa pro kolena je poskrovnu. Interiér je i užší.
Autor: Svět motorů
držák připojíte mobil sloužící jako zdroj navigace a nejrůznějších aplikací. Zlatou střední cestu představuje plně zabudovaný dotykový přístroj Media Nav Evolution, který bohatě pokryje všechny běžné potřeby. Pro labužníky je v záloze vrcholný systém R-Link Evolution s on-line připojením k internetu a nekonečnými možnostmi hraní.

Clio je především městským autíčkem. Proti ťukancům v hustém provozu se nově snaží bránit parkovacími senzory kolem celého auta, zpětnou kamerou a samočinným parkováním kolmo, podélně i šikmo. Něco málo inovací proběhlo i pod kapotou. Tam se nově objevují dva silné motory: diesel 1.5 dCi/81 kW a benzin 1.2 TCe/87 kW, oba chvályhodně doplněné o šestistupňovou převodovku.

Zkoušený tříválec 0.9 TCe/66 kW se prodává ve dvou provedeních: základním bez systému stop-start a Energy se samočinným vypínáním a také variabilním časováním ventilů, díky kterému je agregát živější. Hlavně se podařilo citelně učesat chod původně ucukaného tříválce. Nyní zatahuje hezky plynule a na práci s plynem není potřeba se tolik soustředit. Lichý počet válců se projevuje jen na volnoběh a při rozjezdu, kde renault nedosahuje jemnosti přímovstřikových soků VW 1.0 TSI a Opel 1.0 Turbo. Při jízdě je ale příjemně potlačený a výrazněji se ozve až před zásahem omezovače pod hranicí 6000 otáček.

Udávaná spotřeba 4,7 l/100 km je o dvě deci vyšší, než když přišlo clio v roce 2012 na trh. To ale nesouvisí s modernizací, o něco férovější hodnotu Renault uváděl už před ní. I tak je optimistická, my jsme během testu jezdili za 6,2 litru

Při pohledu zezadu změny prakticky nepostřehnete, jen svítilny teď mají tmavé lemování a nepatrně se změnil tvar spodního difuzoru
Autor: Svět motorů

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
37 / 2016 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851