Mercedes-Benz GLS 350 d 4Matic: Všehoschopný
Mercedes GL zkřížil ultraluxus třídy S, terénní schopnosti třídy G a přepravní kapacitu třídy V. Nyní omládl a říká si GLS.
(více v čísle 39/16)Automobilka Mercedes-Benz se loni pustila do zpřehlednění své modelové řady a některá auta začala v rámci modernizace přejmenovávat. To je příklad i megalomanského SUV, které se dříve jmenovalo GL. Po zásahu designérů nyní vozí na zádi nápis GLS. Kdo by to snad nepoznal z kolosálních rozměrů, ten okamžitě z názvu pochopí, že tahle mohutná věc na obrovských kolech je terénním ekvivalentem vlajkové třídy S.
Designéři si dali za cíl opticky zjemnit původní kvádr, aby lépe zapadl do posloupnosti nových, „kulatých“ mercedesů. Proto zaoblili příď i záď a do interiéru nadělili pár detailů nejnovější generace: sportovnější volant, kulatější výdechy ventilace, vystupující displej, jemnější rámeček středového tunelu a mezi sedadla pak nový ovladač multimediálního systému s dotykovou ploškou. Zkrátka prvky známé z céčka, éčka a dalších.
Za volantem zažijete pocity, jaké umí zprostředkovat už jen podobně obří Range Rover. Nadhled nad zbytkem světa, maximální noblesa, bezbřehý komfort a jakýsi pocit jistoty, že když se provoz na dálnici D1 zastaví, přepnete ovladač do režimu Off-road a objedete to oranicí. Tohle auto není teréňák jen naoko, před časem jsme s ním projeli rumunské hory a věřte nám, že vážně umí! Většinu času ale samozřejmě stráví na silnici a tady hodně záleží na tom, jaká je. Rovná a hladká? Pak se můžete těšit na dokonalé pohodlí zaoceánského parníku. Klikatá a strupatá? Pak přijdou na řadu kompromisy. Masívní GLS musí mít tlumiče z podstaty tužší než přízemní sedan třídy S, naše auto navíc obouvalo fešná kola velikosti 21 palců – výsledkem je sem tam nějaký ten kopanec od podvozku a poskakování, které by si automobilový šlechtic mohl odpustit.
Dynamika naftového šestiválce je spíš dostatečná, než že by oslnila, však jde o základní motor. Pro emoce musíte k výkonným benzinovým agregátům, diesel najdeme v nabídce tento jediný. Je ale mistrem sametové jízdy, devítistupňový automat s měničem se zde podařilo vyladit naprosto precizně.