Ford Mustang Convertible 5.0 Ti-VCT V8 GT: Tak vypadá ráj | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

15. 12. 2016

Ford Mustang Convertible 5.0 Ti-VCT V8 GT: Tak vypadá ráj

Ford Mustang Convertible 5.0 Ti-VCT V8 GT

Fotogalerie

14 fotografií

Šestá generace Fordu Mustang loni vtrhla do Evropy jako vichřice. Prodejní hit jsme nyní otestovali s nejsilnějším motorem ve verzi kabriolet a byl to doslova výlet do řidičského ráje.

(více v čísle 42/16)

Už před rokem jsme přinesli první jízdní dojmy a poté i velké testy plné nadšení. Ano, první mustangy, které se v Evropě prodávají oficiálně, nadchly. Svým sportovním, pohledným vzhledem i silou, kterou vozu dodává atmosférický pětilitrový osmiválec. Na to, že byste si auto pořídili s nic neříkajícím čtyřválcem 2.3 EcoBoost, raději zapomeňte. V Česku je poměr objednávek 9:1 ve prospěch pětilitru. Smrt downsizingu!

Na zadní sedadla se bez střechy nastupuje sice mnohem lépe, místa pro nohy je však stále zoufale málo. Útlý dospělý na nich vydrží maximálně pár kilometrů.
Autor: Davidl Rajdl

Jak tedy karoserie bez pevné střechy dojmy z mustangu změnila? Nijak! Jen je umocnila. Ve verzi kabrio všechny přednosti vozu ještě více vyniknou, a slabé stránky se zmenší. Možná, že ne fakticky, ale v mysli řidiče určitě. Plátěná střecha se sklápí za pomoci elektromotorů, ale prvotní uvolnění od karoserie musíte udělat ručně pákou nad čelním sklem. Není to náročné fyzicky ani mentálně. Poskládání střechy trvá necelých deset vteřin a je lepší je zvládnout během stání. Teoreticky to jde i za jízdy, ale ať jedete jakoukoli rychlostí, mustang vás upozorní, že jste příliš rychlí, a stahování zastaví. Než bez střechy vyjedete, nezapomeňte si zase zvednout postranní okénka (ta při procesu stahování automaticky zmizí ve dveřích), nikdo jiný to za vás neudělá. Střecha se neskládá přímo do kufru, ale do prostoru za zadním oknem. Ale stejně prostor zavazadelníku omezí. Z obvyklých 408 litrů se smrskne na snesitelných 332. Pro auto takové velikosti je to málo, pro kabriolet dost. Aby se mustang bez pevné střechy nekroutil, museli mu kováři z Michiganu dodělat pár výztuh v podlaze. Jelikož se s tím ale počítalo od začátku, karoserie přibrala jen 66 kg. Pamatujete poslední Focus CC? Ten ztloustl víc než o metrák!

Prvním plusovým bodem jízdy bez střechy je fakt, že se do auta lépe nastupuje. Jen si musíte dát pozor, abyste si Tak vypadá ráj Foto David Rajdl levý horní roh předního okna nevrazili do břicha. Druhou výhodou je, že si s otevřenou karoserií můžete mnohem lépe vychutnávat hutný zvuk motoru, který je jedním z největších lákadel pětilitru. Zvuk je to přímo orgiastický. Třetím kladem je kochání se. Motocykl Harley-Davidson sice umí jezdit rychle, ale většina lidí se na něm plouží a kochá krajinou. Mustang je takový harley na čtyřech kolech. Přímo zrozen pro poklidnou jízdu. Může za to i fakt, že už v osmdesátce je vítr vnikající do kabiny dost silný a v rychlostech nad stovku pro normálního smrtelníka devastující Chybí jakékoli větrné clony. Holt, Divoký západ.

Osmiválcové srdce mustangu je krásné na pohled, silné jako slon a zpívá jako Šaljapin
Autor: Davidl Rajdl

I s dodatečnými výztuhami v podlaze zaznamenáte určité kruty kolem podélné osy, ale náladu vám to nezkazí. Pokud jedete po dálnici nebo je špatné počasí a natáhnete střechu, udiví vás nízká hladina vnitřního zvuku. Odhlučnění zvládli Amíci skvěle. Proti fastbacku spotřeba kabria podle výrobce stoupne jen o jednu decku. Cena je pak vyšší o rovných 100 000 korun. Malá daň za velké zážitky.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
42 / 2016 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851