Škoda Citigo 1.0 MPI Style: Proces zrání
Nejmenší škodovka byla po příchodu na trh ošizená na výbavě, jak jen to šlo. Díky průběžným modernizacím – zejména té poslední pro modelový rok 2017 – se z ní však stalo konečně dospělé auto.
(více v čísle 49/16)Účelně navržené citigo vždy plnilo funkci městského vozu velmi dobře. Díky kompaktním rozměrům a přehledné karoserii se s ním dobře parkuje, přitom je uvnitř prostorné, má velký kufr, jezdí za málo a dynamika atmosférického litru postačuje. Slabinou byly nedotažené detaily a osekaná výbava. Řada úsporných opatření, která ušetřila pár stovek (elektrické ovládání okna spolujezdce pouze na jeho dveřích) či dokonce jen desetikorun (chybějící šňůrky na zadním platě, které zůstalo trčet ve vzpřímené poloze), však dokázala vytočit i klidného řidiče. Škodovka naštěstí nářky zákazníků a novinářů alespoň zčásti vyslyšela. Současné citigo sice vypadá skoro stejně jako před pěti lety, z uživatelského hlediska je však daleko vychytanější.
Posviťme si na změny
Upravený vnější kabát nejvíce prozradí nové přední lampy s dvojitou parabolou, žárovkami H7 pro tlumené i dálkové světlomety a páskem z LED pro denní svícení (dříve mohlo být jen v nárazníku na úkor mlhovek). Ve srovnání s předchozí, jednoparabolovou verzí svítí citelně lépe a rovnoměrně i přímo před vozem. Nejvyšší specifikaci Style zezadu poznáte podle zatmavených koncových světel.
Důležité změny se udály i v interiéru. Nově si lze připlatit za automatickou jednozónovou klimatizaci (6000 korun), rádio Swing (6000 Kč) dostalo 5“ barevný displej a za 14 000 Kč se nabízí i se sound systémem včetně subwooferu (v kufru místo rezervy). Z funkční výbavy přibyl velmi užitečný světelný a dešťový senzor (7400 Kč). Někdo naopak může postrádat chybějící madla na zadních místech. Z drobnějších věcí
Rezervy se stále najdou
Prostor ke zlepšení vidíme v chybějícím automatickém dojezdu elektrických oken či nečalouněném a neoplastovaném zavazadlovém prostoru. Lakované plochy se snadno poškrábou, zvláště když dno kufru leží nízko a náklad musíte vytahovat přes vysokou hranu. Na rozdíl od upu také citigo nemůže mít multifunkční volant. Asi nejvýraznější absencí, kterou volkswagen nabízí, je motor 1.0 TSI, s nímž se dynamika vozu posouvá do úplně jiných dimenzí. Zda se dostane i do malé škodovky, není zatím zřejmé. Zástupci automobilky na to nechtějí odpovídat. Jasné je však to, že příští rok čeká citigo opravdový facelift, který přinese vizuální změny designu.
Stačí dobrá atmosféra?
Na druhou stranu je pravda, že atmosférický motor 1.0 MPI rozhodně není špatnou volbou. Ochotně se vytáčí a ani tak nevadí, že výrazněji akceleruje až mezi 3000 a 4000 ot./ min. Do města postačí tak akorát, zrychlení však nad 80 km/h poněkud ochabuje. Spotřeba se dle stylu jízdy většinou pohybuje od 5 do 6 l/100 km. Výhrady jsme měli k nepříliš přesné a občas zadrhávající převodovce MQ100. Naopak podvozek zajišťuje výborné jízdní vlastnosti a na poměry třídy i solidní komfort.
Spotřeba během testu 5,4 l/100 km