Volkswagen Beetle 1.4 TSI DSG Design: Je libo oranžádu? | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

10. 2. 2017

Volkswagen Beetle 1.4 TSI DSG Design: Je libo oranžádu?

Volkswagen Beetle 1.4 TSI DSG Design

Fotogalerie

7 fotografií

Decentní facelift abyste na stylovém beetlu hledali lupou. Díky výraznému designu a širokým možnostem individualizace ale vynikne všude, zvláště pokud se nebojíte výrazných barev.

(více v čísle 1/17)

Volkswagen Beetle není na českých silnicích natolik rozšířeným vozem, aby se za pět let prodeje stačil okoukat. Nedávná modernizace se tak zdá být nenápadná, kompletně se však upravil přední nárazník. Úzká protáhlá mřížka se proměnila ve tři samostatné a podstatně větší nasávací otvory, které dodávají na dynamičnosti.

V interiéru se objevila nová navigace s odlišným provedením tlačítek, ostatní zůstalo při starém. Byť je vše zahaleno do retrodesignu, ergonomie setrvává na tradičně vysoké úrovni. Netypické je pouze otevírání horní schránky před spolujezdcem a stylová bezrámová okna. Naopak zamrzí výhradně tvrdé plasty, což příliš nekoresponduje s vyšší cenou než u golfu. Přesně v duchu dob minulých se nese mělká palubní deska, která tak zbytečně neubírá na podélném prostoru. S výjimkou místa vzadu, kde najdete jen dvě sedadla a střecha se hodně svažuje, jsou prostorové poměry srovnatelné s běžnými kompakty. Na dovolenou ve dvou vyhoví i zavazadelník ukrývající 310 litrů.

Volkswagen Beetle 1.4 TSI DSG Design
Autor: Jiří Káš

Beetle využívá příbuznou platformu s již nenabízenou jettou. Ta se od dříve hojně používaného podvozku PQ35 liší nasazením tuhé nápravy u verzí pod 110 kW. S testovaným motorem 1.4 TSI už však dostala klasicky víceprvkové zavěšení. Na rozdíl od tehdejšího (i současného) golfu vyjíždí beetle na větších pneumatikách 215/60 R16, nebo v případě testovaného vozu na 215/55 R17. Přes celkově tužší naladění odpružení tak dokáže velmi dobře fi ltrovat sérii drobnějších nerovností a tupé rány k posádce pronikají jen občas při překonávání větších výmolů. Jízdní vlastnosti jsou stále na vysoké úrovni. Rozdíly proti současným koncernovým modelům na platformě MQB poznáte jen na limitu, kde k udržování směru nepomáhá elektronická uzávěrka diferenciálu XDS.

Čtrnáctistovka se 110 kW představuje v mnoha ohledech ideální variantu, je příjemně dynamická, kultivovaná a prakticky stejně úsporná jako 1.2 TSI. Při klidné jízdě se dostanete pod 6 l/100 km, na dálnici se průměr zvýší o litr a ve městě činí kolem 7,5 l/100 km. Pokud od vozu neočekáváte vyloženě sportovní výkony, zrychlením i maximální rychlostí plně vyhoví. A nikoho nemusí mrzet, že ve zredukované nabídce motorů v ČR chybí jednotka 2.0 TSI/162 kW. Výhrady máme jen k občasnému cukání sedmistupňového DSG se suchými spojkami (DQ200), které je nepříjemné zejména při popojíždění ve městě. Přímou konkurenci vůz nemá, ze stylových konkurentů jsou mu nejblíže Mini a DS 3.

Volkswagen Beetle 1.4 TSI DSG Design
Autor: Jiří Káš

Spotřeba během testu 6,9 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
1 / 2017 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851