Kia Soul 1.6 T-GDI Sport: Krásný průměr
Kia zmodernizovala crossover Soul. Vyzkoušeli jsme jej s nejsilnější motorizací o výkonu 150 kW.
(více v čísle 3/17)Když Kia před dvěma lety představila druhou generaci modelu Soul, vzbudila rozruch. Tak vyvážený mix robustnosti a přátelského vzhledu nenabídl ani Fiat s roky cizelovanými variacemi na legendární pětistovku. U Kie jsou si toho asi vědomi, proto první modernizace proběhla ve velmi decentním stylu: změnily se některé části nárazníků a pár detailů v už dosud povedeném interiéru. Hlavní novinkou je však příchod vrcholného motoru 1.6 T-GDI spojeného výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Při prvním setkání by nás ani nenapadlo, že se pod kapotou naší přerostlé hračky skrývá 150 kilowattů. Ano, výkonu máme dostatek, v ekologickém ani normálním režimu však převodovka motor nenechává vytočit nad asi 2200 otáček. Po městě se tak cestuje v tichu a pohodě – byť převodovka občas lehce zmatkuje při rozjezdu. Škoda že se alespoň špetka dravosti nedostavuje ani za městem, kde přepínáme do režimu Sport. Soul je stále velmi dynamický, vysloveně zábavný ale ne. To by ani nevadilo, kdyby měl nižší spotřebu. I s lehkou nohou se těžko dostanete pod osm, desítku ukáže palubní počítač daleko dříve, než začnete zkoumat skutečný potenciál motoru. Na druhou stranu nás spotřeba nenadchla ani u dříve testované mdlé atmosférické verze. Nepříliš aerodynamické tvary a široké pneumatiky si někde musí vybrat daň.
Když už jsme u kol – při pohledu na osmnáctky s profilovým číslem 45 jsme měli určité obavy z komfortu. Auto je skutečně tvrdší. Podvozek využívající přední nápravu cee'du kombinovanou s vlečenými rameny vzadu se však chová důstojně, byť ne zrovna plavně.
Ostatně takový je celý soul – kromě vzhledu a hezkého interiéru ničím výrazně nevyniká, mimo spotřebu ani nijak zásadně nechybuje. Ostatně i cena 564 980 korun je tak nějak přiměřená. Není to úplně málo, na druhou stranu na auto s takovým výkonem, automatem i plnou výbavou čítající třeba polokožené sedačky, vyhřívání volantu, navigaci s couvací kamerou… Ve výčtu nám chyběly snad jen pokročilejší bezpečnostní asistenty.
Spotřeba během testu 9,2 l/100 km