Peugeot Traveller Business Standard 2.0 BlueHDi: Multivanův zlý sen?
Nová dodávka od Peugeotu ví, co chce. Být pohodlným společníkem pro jakoukoli rodinnou či fi remní příležitost. Volkswagen by se měl mít na pozoru.
(více v čísle 3/17)Sdílení užitkových modelů více značkami dnes není věc obvyklá, ale spíš samozřejmá. V poslední době se zamíchaly karty a pečou spolu jiní výrobci než dřív. Třeba PSA Peugeot Citroën nově připravil dodávku s Toyotou.
Ve světě Peugeotu se novince říká Traveller Business, přídomek Standard značí prostřední rozvor. V nabídce je ještě zkrácený model Compact a prodloužený Long.
Ze tří naftových verzí nám k testu přistál prostřední výkonový stupeň se 110 kW, jejichž zdrojem je dvoulitrový čtyř válec rodiny BlueHDi. Jeho výkonnější modifikace se 130 kW se nabízí výhradně s automatickou převodovkou, kterou k jiné specifikaci nedostanete. Ale nám manuál vůbec nevadí, na poměry značky totiž řadí sympaticky přesně.
A pozitivní pocity se na nás valí dál. Motor běží kultivovaně, táhne hezky odspodu, uvnitř je odpočinkové ticho a skvělá sedadla i v zadní části interiéru dávají vzpomenout na pověstné francouzské kočáry. Glorifikovaný Volkswagen Multivan má smůlu. Peugeot je na nerovnostech pohodlnější a nepotřebuje k tomu ani adaptivní tlumiče. Zaskočil nás však problém s trakcí předních kol. Jakmile zapršelo, hrabali jsme při každém jen trochu svižnějším rozjezdu. A na to nejsme od michelinek zvyklí.
Snad i proto může mít traveller příplatkový přepínač režimů ESP pro různé povrchy s horší přilnavostí.
Prolézáme prostorný a variabilní interiér a smekáme před pečlivostí, s jakou je postavený. Do ryze osobních MPV nemá daleko, určitě má blíž k mercedesu či volkswagenu než osobním derivátům ostatních dodávek. Dvě věci nemůžeme při obchůzce přehlédnout: agresivně přikrčená silueta vozu se odráží v menší výšce kabiny a efektně robustní palubní deska dělá z čelního okna tankový průzor. Za celý týden jsme si nezvykli na plastovou hradbu před sebou. Je elegantní, s luxusními prvky, ale je jí moc.
Máme-li francouzskou novinku shrnout, pak nás nesmírně potěšila kvalitou a komfortem. Pocitová stísněnost je věcí každého jedince, stejně jako spotřeba choulostivá na jízdní styl. Kamioňáckým způsobem můžete jezdit za pěkných 6,5 l, trochu dynamičtěji snadno přes osm.
Spotřeba během testu 7,5 l/100 km