Peugeot Traveller Business Standard 2.0 BlueHDi: Multivanův zlý sen? | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Peugeot Traveller Business Standard 2.0 BlueHDi: Multivanův zlý sen?

Peugeot Traveller Business Standard 2.0 BlueHDi

Fotogalerie

9 fotografií

Nová dodávka od Peugeotu ví, co chce. Být pohodlným společníkem pro jakoukoli rodinnou či fi remní příležitost. Volkswagen by se měl mít na pozoru.

(více v čísle 3/17)

Sdílení užitkových modelů více značkami dnes není věc obvyklá, ale spíš samozřejmá. V poslední době se zamíchaly karty a pečou spolu jiní výrobci než dřív. Třeba PSA Peugeot Citroën nově připravil dodávku s Toyotou.

Ve světě Peugeotu se novince říká Traveller Business, přídomek Standard značí prostřední rozvor. V nabídce je ještě zkrácený model Compact a prodloužený Long.

Ze tří naftových verzí nám k testu přistál prostřední výkonový stupeň se 110 kW, jejichž zdrojem je dvoulitrový čtyř válec rodiny BlueHDi. Jeho výkonnější modifikace se 130 kW se nabízí výhradně s automatickou převodovkou, kterou k jiné specifikaci nedostanete. Ale nám manuál vůbec nevadí, na poměry značky totiž řadí sympaticky přesně.

Z hlediska estetiky, kvality a funkce je interiér špičkový. Pihou je „utopené“ ovládání klimatizace s nesvítícími přepínači teploty. Palubní deska je hodně vysoká, což dělá z okna úzký průzor. Široké sloupky a malá zrcátka výhledu nepřidávají
Autor: Jiří Káš

A pozitivní pocity se na nás valí dál. Motor běží kultivovaně, táhne hezky odspodu, uvnitř je odpočinkové ticho a skvělá sedadla i v zadní části interiéru dávají vzpomenout na pověstné francouzské kočáry. Glorifikovaný Volkswagen Multivan má smůlu. Peugeot je na nerovnostech pohodlnější a nepotřebuje k tomu ani adaptivní tlumiče. Zaskočil nás však problém s trakcí předních kol. Jakmile zapršelo, hrabali jsme při každém jen trochu svižnějším rozjezdu. A na to nejsme od michelinek zvyklí.

Snad i proto může mít traveller příplatkový přepínač režimů ESP pro různé povrchy s horší přilnavostí.

Prolézáme prostorný a variabilní interiér a smekáme před pečlivostí, s jakou je postavený. Do ryze osobních MPV nemá daleko, určitě má blíž k mercedesu či volkswagenu než osobním derivátům ostatních dodávek. Dvě věci nemůžeme při obchůzce přehlédnout: agresivně přikrčená silueta vozu se odráží v menší výšce kabiny a efektně robustní palubní deska dělá z čelního okna tankový průzor. Za celý týden jsme si nezvykli na plastovou hradbu před sebou. Je elegantní, s luxusními prvky, ale je jí moc.

Máme-li francouzskou novinku shrnout, pak nás nesmírně potěšila kvalitou a komfortem. Pocitová stísněnost je věcí každého jedince, stejně jako spotřeba choulostivá na jízdní styl. Kamioňáckým způsobem můžete jezdit za pěkných 6,5 l, trochu dynamičtěji snadno přes osm.

Spotřeba během testu 7,5 l/100 km

Sedadla jsou nesmírně komfortní. Na poměry kategorie je traveller nízký a pocitově to vnímáte.
Autor: Jiří Káš

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
3 / 2017 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851