Nissan Micra: Když beruškám zvoní hrany | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

13. 3. 2017

Nissan Micra: Když beruškám zvoní hrany

Nissan Micra

Fotogalerie

13 fotografií

Micra se rázně odpoutává od kulatě broučí minulosti. Pod ostře řezanými tvary se skrývá noblesně zpracovaný interiér a také suverénní podvozek.

(více v čísle 5/17)

 

Majitelé právě dobíhající generace Nissanu Micra patřili k nejspokojenějším motoristům světa, ale nebylo jich mnoho. Ze všech stran zaoblené tvary už nelákaly tolik lidí jako u předchůdce z roku 2002, se zhýčkaným evropským vkusem se míjel i strohý vnitřek. Výrobce se rozhodl obě mouchy smést jednou ranou. Moderně a dynamicky pojatý design spojený s hodnotným interiérem patřil k příjemným překvapením podzimního autosalonu v Paříži. Minulý týden nás Nissan pozval do Dubrovníku, abychom kvality nové micry vyzkoušeli živě na chorvatských cestách i necestách.

Pozice za volantem je díky širokému rozsahu seřízení výborná. Řidič navíc není nalepený na čelní sklo a sloupky.
Autor: Nissan

Decentní showman

Ostře řezané a nízké tvary micře sluší. Je sebevědomá, elegantní, ale netlačí na pilu a nevnucuje se. Příď se svislou maskou tvaru písmene V a velkým logem má silný nápad i líbivou hladkost. Méně jsme si jisti, jestli bychom micru poznali zezadu, většinu detailů už známe odjinud. Celku však nechybí harmonie ani spojitost.

Ještě hlasitěji hraje na city interiér. Palubní deska promyšlených tvarů, hezké materiály a pozornost věnovaná detailům posouvají micru úplně jinam. Ve vyšších výbavách s koženkovým dekorem a trojitými švy vypadá kabina téměř luxusně, individualizační pakety tří různých barev budou dostupné i k nižším verzím.

Hlavní jsou ti vpředu

Moderní a aerodynamické tvary karoserie se odrážejí ve vnitřním prostoru. Sedadla nové micry jsou uložená citelně níž než dříve, takže nastupování nabírá sportovnější nádech a sedíme s dlouze nataženýma nohama. Pochválit musíme široký rozsah nastavení volantu, díky němuž si každý najde pohodlnou pozici.

Komfortní a vzdušnou atmosféru kabiny posiluje i adekvátní šířka v loktech, vpřed odsunuté čelní sklo a tenké sloupky. Sedadla mají přiměřené rozměry a poněkud měkčí čalounění, jak je dnes v malých autech zvykem.

Interiér vypadá velmi elegantně, zkrášlit ho mohou různé barevné pakety.
Autor: Nissan

Pohodlně natažené nohy a pohled přes dlouhou palubní desku ovšem ubírají cenné centimetry z délky vozu. Přestože se karoserie protáhla o ohromných 215 mm a rozvor o 75 mm, na zadních sedadlech je místa stejně málo jako dřív. I pro dospělé středních postav spíš na kratší cesty, nepotěší ani krátké dveře a rychle klesající střecha. Že zadní místa nehrají v očekávaném využití vozu velkou roli, potvrzuje i výhradně ruční stahování oken.

Naopak objem kufru vzrostl na pěkných 300 litrů a má šikovně hluboký tvar, nad nímž jistě zaplesají i čeští chalupáři. Pevně, ne však tvrdě

Jízdní vlastnosti a pocit z řízení přinášejí podobně sympatický posun jako design a zpracování interiéru. Minulá micra jezdila velmi dobře, ale místy působila poněkud rozevlátě, což se dnes v Evropě nenosí. Novinka je daleko jistější v kramflecích, čímž jistě potěší dámy nebo zkrátka méně angažované řidiče.

Vůbec nejlepší zprávou ovšem je, že nově nalezená jistota neubírá nic na komfortu. Po točitých a rozdrolených okreskách Dinárského pohoří se micra nese s klidem a grácií, přestože testovací auta obouvají pro krásu sedmnáctipalcové pneumatiky. Pérování reaguje na hrboly utaženě, ale bez ostrých rázů. Řízení klade ve všech situacích správný odpor, aniž by působilo uměle.

Tyto pochvaly se vztahují zejména k podvozku zážehové verze 0.9 TCe. Diesel 1.5 dCi, jemuž oficiální údaje přiznávají 80 kg navíc, je o poznání tužší. Přesto komfort pocitově nekazí tolik jako třeba nafťáky v Peugeotu 208 nebo Fordu Fiesta.

Jarní přírůstek

Nová micra se už začala vyrábět, k českým prodejcům se však podívá až v dubnu. Proto ještě není jasno o cenách, které nejspíš o osudu novinky rozhodnou. Výrazný design, smyslová přitažlivost interiéru, pohodlná jízda a snadné řízení jsou jistě dost silné karty, aby si za rozumnou kačku našly dost příznivců. Škoda jen omezeného místa na zadních sedadlech, které muselo elegantním tvarům karoserie ustoupit, a slabších benzinových motorů, s nimiž micra jezdí pomaleji, než vypadá.

Nissan Micra
Autor: Nissan

Vlažný benzinový poklus

Základní litrový tříválec známý z twinga a smartu jsme v Dubrovníku neměli k dispozici. Silnější přeplňovaný 0.9 TCe nabízí jakousi elementární pružnost, s pomalou reakcí na plyn a váhavým tahem z nízkých otáček ale předvádí z downsizingu spíš to horší. Přímovstřikový motor formátu Fordu 1.0 EcoBoost nebo Opelu 1.0 Turbo micře zatím chybí. Vzhledem k evropské emisní bouři překvapuje, že se po šestileté přestávce vrací nafta v podobě živého a velmi dobře odhlučněného 1.5 dCi. Zpřísnění norem na podzim 2018 totiž diesely v malých autech přežijí jen těžko. Možná teprve v tu chvíli přijde ke slovu zážehový motor 1.2 TCe, aby silný turbodiesel nahradil.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
5 / 2017 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851