Suzuki Swift: Talentovaný svišť | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

17. 4. 2017

Suzuki Swift: Talentovaný svišť

Suzuki Swift

Fotogalerie

15 fotografií

Nejnovější swift navazuje na styl předchůdců. Přidává moderní výbavu a přes kratší délku slibuje prostornější interiér a výrazně nižší hmotnost. Zachoval si i tradičně výborné jízdní vlastnosti?

(více v čísle 13/17)

Když v roce 2004 přišla čtvrtá generace swiftu, zahájila nadčasovým designem novou éru, přičemž vzhled malého suzuki později inspiroval i další automobilky. Následující verze z roku 2010 tvary jen lehce zaoblila, větších odlišností se tak dočkáváme až nyní. Výraznější maska a zakulacené horizontálně orientované světlomety už ale vzbuzují podobu s jinými modely, nám asi nejvíce připomínají novou fi estu. Swift si však nadále zachovává tradiční rovnou střechu a celistvě působící prosklení, které se táhne přes přední a boční část vozu jako hledí od přilby. Novým prvkem je zapuštěná klika zadních dveří ve sloupku C.

Kliky v zadním sloupku jsou sice efektní, ale menší děti na ně nedosáhnou
Autor: Suzuki

Kouzla s prostorem

Proti předchůdci se vůz o 40 mm rozšířil, o 15 mm snížil a navzdory trendům i o 10 mm zkrátil. Rozvor se však protáhl o 20 mm. Hodnota 2450 mm sice stále patří mezi malými vozy k nejnižším, s vnitřním prostorem však swift hospodaří skvěle. Vzadu nabízí více místa než delší fabia. Konkurovat mu dokáže snad jen Kia Rio a z vlastních řad ho poráží baleno. Snížila se pozice sezení, čímž se zvětšilo i místo ve vertikálním směru.

Interiér hraje na sportovnější notu, dominují mu kruhové motivy a výborně do ruky padne nově tvarovaný volant se zploštělou spodní částí. Ručičky otáčkoměru a rychloměru se rozbíhají ze svislé polohy a přístroje mají jednoduchou, přehlednou grafi ku. Středový panel se k řidiči natáčí pod úhlem pěti stupňů. V centru dění se nachází sedmipalcový displej, grafi ka i menu odpovídají dalším modelům značky a jsou dostatečně přehledné. Odezva na dotyk by mohla být lepší. Spokojeni jsme nebyli s navigací, která pozici vozu lokalizovala se zpožděním.

Hybrid i s tříválcem

Pod kapotou pracuje buď atmosférická dvanáctistovka 1.2 Dualjet, kterou jsme již testovali v balenu, nebo přeplňovaný tříválec 1.0 BoosterJet, jenž se zde nabízí i v kombinaci s malým elektromotorem a tvoří takzvaný mild hybrid. Elektromotor v jeho případě slouží jako startérgenerátor a sám o sobě není schopen vůz pohánět. Při akceleraci dokáže spalovacímu motoru trochu odlehčit a snížit spotřebu, na lepší dynamice se to neprojevuje.

Přeplňovaný tříválec má výkonu na rozdávání a potěší i přiměřenou spotřebou kolem šesti litrů
Autor: Suzuki

Tříválec běží dostatečně kultivovaně a typickým zvukem se projevuje jen během vytáčení, při ustálené jízdě ho nevnímáte. Díky menšímu turbo dmychadlu jsou reakce motoru pohotové i v nízkých otáčkách. Výraznějšího zátahu se dočkáte lehce pod hranicí 2000 ot./min a motor se nechá s chutí točit až za hranici 6000 otáček. Potěšila nás spotřeba, která není příliš citlivá na styl jízdy. Na klikatých a kopcovitých silničkách v okolí Monte Carla se držela v těsné blízkosti šesti litrů.

Stále jako motokára

Swift vždy platil za příjemné mrštné auto, nejinak tomu je i v případě nejnovějšího vydání. Díky platformě s větším využitím vysokopevnostní oceli se podařilo snížit hmotnost (dle verze až o 120 kg) a zároveň zvýšit tuhost karoserie, reakce na pokyny volantu jsou tak ještě bezprostřednější než dříve. Řízení je sympaticky strmé s příjemně naladěným posilovačem. V zatáčkách se vůz naklání jen minimálně a nerozhodí ho ani prudké změny směru. Rezervy jsme zaznamenali ve schopnosti tlumení velkých nerovností, kdy se podvozek projevoval prkenně.

Z moderních asistentů přibylo samočinné brzdění, varování při opouštění jízdního pruhu, adaptivní tempomat či samočinné přepínání dálkových světlometů. Všechny tyto systémy využívají kombinaci kamery a laseru. Zatímco varování před překážkou nám přišlo zbytečně panické, adaptivní tempomat fungoval velmi příjemně a plynule.

Na trhu se vůz objeví na přelomu května a června, nabízet se bude výhradně v pětidveřovém provedení. Cenově se zařadí pod baleno. Na rozdíl od současného provedení se už nebude vyrábět v Maďarsku, ale Japonsku, což prodlouží dodací lhůty i na několik měsíců. Verze Sport se představí později a dostane přeplňovanou čtrnáctistovku známou z vitary.

Suzuki Swift
Autor: Suzuki

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
13 / 2017 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851