Mercedes-Benz C 200 kabriolet: Mercedes-Benz C 200 kabriolet
Patron počasí si zjevně ještě potřebuje užít sněžné radovánky v terénním géčku. Nebeský garážmistr už ale kontroluje stahování střechy na novém kabrioletu třídy C. Opravdické jaro není daleko!
(více v čísle 17/17)Že se někomu na automobilovém trhu daří, poznáme například podle toho, jestli vyrábí kabriolety. Před krizí se to tu jimi jen hemžilo: Peugeot 307, Renault Mégane, Ford Focus… Dnes? Opel Cascada má sice ceník, ale potkat ho na silnici je větší vzácnost než Evoque Convertible. V časech utažených opasků se skládací střecha opět stává výsadou prémiových značek. A ty si to umějí užít: Mercedes- Benz – mimochodem stejně jako BMW – má teď v programu polonaháče hned dva! Délkový rozdíl mezi nimi dosahuje čtrnácti centimetrů, což je ponejvíce k zaznamenání na zadních křeslech. Zatímco větší třída E kabriolet pobere čtyři dospělé továrníky na partičku bridge, testované céčko je spíš pro mladý pár s čivavou.
Také pohon menšího modelu je skromnější, začíná na přeplňované šestnáctistovce. Plnotučné šesti- i osmiválce ovšem nabídnou oba, neboť od jistých milionů nahoru jsou si lidé rovni. My dnes testujeme skromnou verzi s dvoulitrovým turbem, plebejskými 135 kilowatty, pohonem všech kol a plážovou maximálkou 235 km/h. Přesto nám nic nechybí, poněvadž pohodlí je naprosto akurátní. Navzdory viditelně nízkému podvozku a osmnáctipalcovým kolům se otevřená karoserie nese přes české výmoly klidně. Pro karoserii, která si díky 125 kg přidaných výztuh udržuje maximální tuhost, by to měl být dokonalý mix šmrncovního vzhledu a pohodlné jízdy. Lehce to nabourává bubnování dojezdových pneumatik, ale když to nikomu neřeknete, dají se přezout. Plynule táhnoucí benzinové turbo si dobře rozumí s devítirychlostním automatem, a jelikož celek vybízí k vyhlídkovému stylu jízdy, necháváme agregát vrčet na nejnižších frekvencích. Pak také vynikne další kouzlo, jímž je akustické odstínění jízdy. Vypiplaná aerodynamika včetně výsuvné lišty nad čelním sklem nás ponechává v decentním závětří, za krk fučí příjemně horký vzduch z výdechů v opěrkách…Zdá se, že zvrat počasí v posledních týdnech je vysvětlen. Garážmistr pod nějakou záminkou nechce céčko svatému Petrovi vydat, aby se mohl vozit sám. Tomu rozumíme. A jak to tak chodí, šéf pořádně nasněžil, aby takovým alotriím učinil přítrž.
Spotřeba během testu 9,4 l/100 km