Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

9. 5. 2017

Mercedes-Benz C 200 kabriolet: Mercedes-Benz C 200 kabriolet

Mercedes-Benz C 200 kabriolet

Fotogalerie

8 fotografií

Patron počasí si zjevně ještě potřebuje užít sněžné radovánky v terénním géčku. Nebeský garážmistr už ale kontroluje stahování střechy na novém kabrioletu třídy C. Opravdické jaro není daleko!

(více v čísle 17/17)

Že se někomu na automobilovém trhu daří, poznáme například podle toho, jestli vyrábí kabriolety. Před krizí se to tu jimi jen hemžilo: Peugeot 307, Renault Mégane, Ford Focus… Dnes? Opel Cascada má sice ceník, ale potkat ho na silnici je větší vzácnost než Evoque Convertible. V časech utažených opasků se skládací střecha opět stává výsadou prémiových značek. A ty si to umějí užít: Mercedes- Benz – mimochodem stejně jako BMW – má teď v programu polonaháče hned dva! Délkový rozdíl mezi nimi dosahuje čtrnácti centimetrů, což je ponejvíce k zaznamenání na zadních křeslech. Zatímco větší třída E kabriolet pobere čtyři dospělé továrníky na partičku bridge, testované céčko je spíš pro mladý pár s čivavou.

Mercedes-Benz C 200 kabriolet
Mercedes-Benz C 200 kabriolet
Autor: Petr Homolka
Také pohon menšího modelu je skromnější, začíná na přeplňované šestnáctistovce. Plnotučné šesti- i osmiválce ovšem nabídnou oba, neboť od jistých milionů nahoru jsou si lidé rovni. My dnes testujeme skromnou verzi s dvoulitrovým turbem, plebejskými 135 kilowatty, pohonem všech kol a plážovou maximálkou 235 km/h. Přesto nám nic nechybí, poněvadž pohodlí je naprosto akurátní. Navzdory viditelně nízkému podvozku a osmnáctipalcovým kolům se otevřená karoserie nese přes české výmoly klidně. Pro karoserii, která si díky 125 kg přidaných výztuh udržuje maximální tuhost, by to měl být dokonalý mix šmrncovního vzhledu a pohodlné jízdy. Lehce to nabourává bubnování dojezdových pneumatik, ale když to nikomu neřeknete, dají se přezout. Plynule táhnoucí benzinové turbo si dobře rozumí s devítirychlostním automatem, a jelikož celek vybízí k vyhlídkovému stylu jízdy, necháváme agregát vrčet na nejnižších frekvencích. Pak také vynikne další kouzlo, jímž je akustické odstínění jízdy. Vypiplaná aerodynamika včetně výsuvné lišty nad čelním sklem nás ponechává v decentním závětří, za krk fučí příjemně horký vzduch z výdechů v opěrkách…

Zdá se, že zvrat počasí v posledních týdnech je vysvětlen. Garážmistr pod nějakou záminkou nechce céčko svatému Petrovi vydat, aby se mohl vozit sám. Tomu rozumíme. A jak to tak chodí, šéf pořádně nasněžil, aby takovým alotriím učinil přítrž.

Spotřeba během testu 9,4 l/100 km

Mercedes-Benz C 200 kabriolet
Mercedes-Benz C 200 kabriolet
Autor: Petr Homolka

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
17 / 2017Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte ZAHARDNÍ GRIL AVENBERG!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1170 Kč
  • Ušetříte 186 Kč
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851