Toyota GT86 Executive: Milenka v nejlepší formě
Japonská hračka pro velké kluky je po modernizaci zase o něco svůdnější – i schopností udělat chlapovi radost.
(více v čísle 19/17)Po Evropě sice jezdí jen 10 % prodaných Toyot GT86, přesto jsme rádi, že ji tu máme. Spolu se svým dvojčetem Subaru BRZ je jedinečným počinem, který nemá přímou konkurenci: dostupné kompaktní kupé s pohonem zadních kol postavené jen a pouze pro radost z jízdy. Zatímco řada značek se na požitkáře se skromnějšími příjmy dávno vykašlala (Hyundai Genesis, Peugeot RCZ ani Volkswagen Scirocco už se neprodávají), Japonci modernizují a vyvíjejí nástupce. Než přijde, láká GT86 na řadu inovací. Nové nárazníky, světla a materiály v kabině jsou jistě fajn, u vozu tohoto ražení nás ale víc zajímá technika.
Předně se zvýšila tuhost karoserie i podvozku, což posouvá jízdní vlastnosti a přesnost ovládání zase o kousek dál. V testované výbavě Executive jezdí toyota na lepších tlumičích Sachs, základem jsou kousky od Showy. V rámci jemného dolaďování byly přední pružiny přitvrzeny a zadní změkčeny, bez přímého porovnání s předchůdcem to ale sotva poznáte. Řidič si neuvědomuje mezigenerační rozdíl, ale spíš obrovský odskok od zbytku aut na trhu. Jak snadno a zábavně se toyota vodí serpentinami, jak málo stačí k nádherně řiditelnému driftu a jak rozumné peníze to stojí. Spotřeba kolem osmi litrů, brzdy díky nízké hmotnosti moc netrpí a gumy taky vydrží.
GT86 je teď o chloupek komfortnější a tišší, ale pořád trochu uskákané, se sedadly šitými natěsno a jadrným zvukem, takže bychom jeho běžné používání stejně asi zvažovali. Ale záleží na prioritách. Pokud vám vyhovuje, když auto permanentně svádí k blbnutí, jinde nekoupíte výhodněji.
Spotřeba během testu 8,2 l/100 km