Ford Focus kombi 1.5 EcoBoost ST-Line: Šmrnc, nebo litry navíc?
Prodejci Fordu teď lákají kupce kampaní, v níž nabízí focus kombi za cenu hatchbacku. To nás přimělo vyzkoušet, zda se delší verze vyplatí.
(více v čísle 23/17)Ford Focus už vyhlíží nástupce, čtvrtá generace by se měla představit snad příští rok a nabídne také elektrickou variantu, jak se dnes v branži nosí. Otázkou je, zda to zákazníci opravdu chtějí. Minimálně ti čeští preferují zejména vysokou užitnou hodnotu, velký kufr a to vše za solidní cenu.
Dobře to ví i české zastoupení značky, které momentálně provokuje lákavou pobídkou – už za 319 990 Kč totiž můžete pořídit stejně tak pětidveřový hatchback jako kombi. V obou případech s atmosférickou šestnáctistovkou. Za cenu fi esty tak dosáhnete na auto o třídu větší, kterému nechybí kupa bezpečnostních prvků a klimatizace, rádio s CD ani elektrická přední okna či zrcátka. Dokonce získáte i asistent pro rozjezdy do kopce, za který se ještě donedávna připlácelo vždycky. Na první pohled může zamrzet, že se akce týká jen některých benzinových motorizací – nejlevnější je šestnáctistovka, za příplatek 20 000 Kč už je skvělý přeplňovaný litrový tříválec 1.0 EcoBoost, což by nám nadělalo těžkou hlavu v rozhodování.
Diesel v akci vůbec nefi guruje, vrchol nabídky tudíž představuje verze 1.5 EcoBoost/110 kW.
Právě takové auto jsme si vypůjčili, a to dokonce ve výbavě ST-Line. Ani po třech letech od faceliftu a sedmi sezonách od uvedení na trh neudělá ostudu. Přední maska à la Aston Martin se pořád líbí. Stejně jako jízda, ve které prostě focus dodnes fascinuje. Tak snadno se do zatáček nevrhá snad žádné kombi nižší střední třídy. Vůbec se nepotýkáte se zavalitostí karoserie jako u mnoha konkurentů. Zejména rychlé sjezdy z dálnice jsou tak lahůdkou.
Když se ale na kombíkový focus podíváme komplexně, nastane bohužel lehké vystřízlivění při snaze vměstnat do auta celou rodinu. I přes větší prostor v kufru u kombi (476 l vs. 363 l) je zkrátka těsný zejména pasažérům vzadu. Z vlastní zkušenosti ale říkáme, že kočárek se do kufru hravě vejde.
Za 320 tisíc není co řešit – na octavii si připravte 60 000 Kč navíc, na mégane 40 000 Kč, na cee’d 25 000 Kč. Nejblíže cenově jsou Tipo kombi a Opel Astra za shodných 329 900 Kč. Ani jeden z těchto vozů ale nejezdí tak hezky. A třeba i30 kombi má akční cenu 369 900 Kč podmíněnou značkovým pojištěním. Focus je tak nejlevnější a bez podmínek.