VW Multivan 2.0 BiTDI DSG 4Motion PanAmericana: Expedici zdar | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

11. 7. 2017

VW Multivan 2.0 BiTDI DSG 4Motion PanAmericana: Expedici zdar

VW Multivan 2.0 BiTDI DSG 4Motion PanAmericana

Fotogalerie

9 fotografií

Volkswagen Transporter, potažmo Multivan může mít mnoho podob. Vyzkoušeli jsme, jak srdce dobrodruha potěší atraktivní verze PanAmericana.

(více v čísle 25/17)

Pro zdárné absolvování výprav disponuje PanAmericana poctivým základem v podobě nejsilnějšího dostupného turbodieselu 2.0 TDI/ 150 kW, bohatě dimenzované dvouspojkové převodovky DQ500 a pohonu všech kol pomocí mezinápravové spojky Haldex. V praxi to znamená, že dynamika se plně vyrovná běžným rodinným vozům – zrychlení na stovku za deset sekund a maximální rychlost dvě stě.

Dvojitě přeplňovaný dvoulitr zabírá příjemně odspodu, na rozpohybování velkého a těžkého auta však potřebuje více roztočit a převodovka nejčastěji přeřazuje až mezi 2500 a 3000 ot./min. Při rozjezdech si občas lehce škubne, jinak však řadí hladce a s intuicí. Čtyřkolka se hodí nejen na nezpevněných cestách a v lehčím terénu, ale i při plném naložení. Točivý moment se na zadní kola v případě potřeby přenáší bleskově. Spotřeba odráží na poměry dodávek velmi nadstandardní výkony, ve městě počítejte s asi 12 litry, mimo něj s devíti, na dálnici a v kombinaci jízdních režimů lehce přes 10 l/100 km.

Ergonomie ovládání a ovladače odpovídají osobním modelům, dojem kazí tvrdé plasty
Autor: Ondřej Kroutil

Výbava PanAmericana se prezentuje atraktivním oplastováním spodní části karoserie, dekoračními kryty bočních prahů, nápisy a štítky na bocích. Standardem jsou zatmavená zadní okna a 17“ litá kola v antracitové barvě. Za příplatek (26 511 Kč) se dodává hliníkový kryt pod motor a převodovku. Interiér nabízí sedm sedadel, dvě samostatná v druhé řadě lze otáčet proti směru jízdy a stejně jako u zadní lavice je možný jejich posuv v kolejnicích, popřípadě sklopení opěradel. Už v základním provedení se můžete těšit na kombinaci látkového čalounění s alcantarou. Testovaná verze se pak pyšnila atraktivní dvoubarevnou kůží Nappa a ocelové kryty pedálů doplnila ještě příplatková hliníková podlaha. Hodnotný dojem z kvalitně zpracovaného interiéru kazí tvrdé plasty, které v testovaném autě za 1,9 milionu působí nepatřičně.

Proti běžné verzi dostala PanAmericana o 20 mm zvýšený podvozek (světlá výška 211 mm) se zesílenými péry a tlumiči. Terénní schopnosti lze vylepšit i mechanickou uzávěrkou diferenciálu a případně asistentem pro sjíždění svahů. Jako nejvíce limitující pro pohyb mimo silnice se ukazuje malý přechodový úhel – logický důsledek dlouhého rozvoru. Dodávku v sobě multivan nezapře, ovladatelnost i komfort jsou sice solidní, prázdný vůz však na příplatkových 18“ kolech hůře tlumí příčné spáry a zvýšená světlá výška se odráží ve větších náklonech v zatáčkách.

VW Multivan 2.0 BiTDI DSG 4Motion PanAmericana
Autor: Ondřej Kroutil

Spotřeba během testu 10,2 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
25 / 2017 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851