Škoda Citigo: Druhá fáze mládnutí
Modernizace Škody Citigo proběhla netradičně ve dvou vlnách. Loňské inovace nyní doplňuje zbytek změn. Odhalíte je na první pohled?
(více v čísle 27/17)Miniauta jsou specifická záležitost. Ideál pro mladé či naopak starší řidiče, pro maminy s dětmi nebo jako nákupní taška k velkému rodinnému autu. Jenže doba miniaturních holátek za 150 000 až 200 000 Kč je pryč. Dnešní prckové na dvou stech tisíc startují a smysluplný výběr přichází tak o patnáct či dvacet tisíc výš. Mimo jiné je to dáno i tím, že v souladu se současnou legislativou už nejde tak moc šetřit. Auto bez ESP a s jedním airbagem je nemyslitelné, naopak bezpečnostní předpisy vyžadují čím dál víc asistenčních systémů. K tomu připočtěme komplikovanější motory kvůli emisím. Výsledkem je skutečnost, že mezi miniauty a malými vozy je tak malý cenový rozestup, že za volant prcka usedne jen ten, pro koho jsou rozměry skutečně zásadní prioritou. V Česku je takových zákazníků dlouhodobě jen 2,5 %.
Žádný div, že se v tomto mikrosvětě nedějí velké věci. Novinek poskrovnu, inovace minimalistické. Viz nová Škoda Citigo. Změn jako šafránu – a to mezi ně Škoda počítá i inovace, které potichu zavedla už koncem loňského léta v rámci pravidelné modelové péče. Už skoro rok totiž citigo přes den svítí diodovými pásky a do noci září účinnějšími dvěma parabolami, vzadu razí efektní optiku a uvnitř vozí modernější přístrojový štít či nový středový panel.
Když tedy z tiskové zprávy vyškrtáme výše uvedené, zahrnuje letošní omlazení výrazněji profilovanou kapotu, přepracovaný nárazník a masku se silnějším chromovaným lemem, nové disky kol a zářivou barvu Kiwi Green. Výbavu obohatil multifunkční volant.
Pokud chcete na první pohled identifikovat citigo modelového roku 2018, jukněte na mlhovky. Nové jsou hranaté a umějí přisvěcovat do zatáček jako u větších škodovek.
Technika citigo zůstává beze změny. Přeplňované verze litrového tříválce jsme se nedočkali, syslí ji pro sebe bráška Volkswagen Up. Škodovka zůstává u atmosférické varianty 1.0 MPI s 44 kW, 55 kW nebo 50 kW v případě provedení G-Tec na zemní plyn.