Ford Tourneo Custom 2.0 TDCi AT Sport: Expresní dostavník
Nestačí vám pro převoz početné rodiny velkoprostorové galaxy? Potom zkuste Ford Tourneo Custom v nejvyšší specififikaci Sport.
(více v čísle 34/17)Aktuální osobní provedení lehkého užitkového vozu Ford Custom nese označení Tourneo a vyrábí se od roku 2012. Letos koncem roku přijede zmodernizované provedení, a tak jsme si řekli, že ještě vyzkoušíme současnou vrcholnou verzi Sport. Ta nabízí velmi bohatou výbavu zahrnující například polokožená sedadla, křeslo řidiče nastavitelné v deseti směrech, ale také výrazné designové prvky v podobě 17palcových litých kol, sportovně tvarovaných nárazníků, vystouplých prahových lišt a lemů blatníků nebo lakovaných „rychlých“ pruhů na kapotě. O pohodlí všech osmi cestujících je postaráno i díky oddělené klimatizaci pro přední a zadní část vozu velmi dobře.
Co je však možná důležitější – pohon předních kol nyní obstarává vznětový celohliníkový dvoulitr, který s příchodem emisní normy Euro 6 nahradil původní turbodiesel 2.2 TDCi – ke snižování oxidu dusíku využívá močovinu Ad-Blue. A s ním jsme ještě nejezdili. Pro verzi Sport je navíc určena jeho nejsilnější varianta s výkonem 125 kW a točivým momentem 405 N.m dostupným od 1750 otáček. Agregát se vyznačuje kultivovaným chodem a příkladným odhlučněním, takže si připadáme, že sedíme v normálním osobním voze, a ne dodávce. Do 1500 otáček působí motor přidušeně, ale potom zabere a energie z něj vyzařuje až do čtyř tisíc otáček, kdy táhne jako zběsilý a nic ho nerozhodí. Šestistupňový automat s možností manuální volby rychlostního stupně se snaží dvoulitr držet v ideálním pásmu, takže při běžné jízdě se ručička otáčkoměru nepřehoupne přes hodnotu 2000. Řadí jemně a plynule, takže změnu ani nepostřehnete. Při potřebě okamžité akcelerace a přišlápnutí plynového pedálu až na podlahu mu ale chvilku trvá, než podřadí. To bychom však Fordu odpustili, vždyť agregát i převodovka musí dobře sloužit také v užitkových verzích. Horší je to se spotřebou. Avizovaných sedmi litrů prakticky nelze dosáhnout. My jsme jezdili v průměru za 9,8 l, což je výrazné navýšení.
Ford Tourneo Custom je praktický osobní užitkáč, který posádce nabídne obrovskou kabinu, dost místa na zavazadla a kilometry polyká svižně jako tradiční osobní MPV. Spotřeba během testu 9,8 l/100 km