Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

19. 10. 2017

Porsche Sport Driving School: Pikantní jídelníček

Porsche Sport Driving School

Fotogalerie

12 fotografií

Ochutnat sportovní vozy na uzavřeném okruhu je pro většinu motoristů zážitek na celý život. A když jde o vrcholné modely Porsche, tak se radost násobí.

(více v čísle 40/17)

Porsche je známé výrobou lahodných luxusních a sportovních automobilů. Jednotlivé ingredience navíc dokáže zkombinovat do chutných menu. Můžete s ním prožít krásné týdny na Azurovém pobřeží nebo pod toskánským a chorvatským sluncem. Dokáže vám zprostředkovat mrazivé radovánky v polárních oblastech Finska a vhodnou simulací různých jízdních situací na uzavřeném okruhu umí i vylepšovat vaše řidičské umění. My jsme přijali pozvání do sportovní školy jízdy na okruhu v Lipsku, protože v tomto oboru patří Porsche k nejpovolanějším kuchařům světa.

Porsche 911 GT3 PDK: Šestiválcový boxer 4,0 l za zadní nápravou. Výkon 368 kW, 0 až 100 km/h za 3,4 s, maximální rychlost 318 km/h, hmotnost 1430 kg.
Porsche 911 GT3 PDK: Šestiválcový boxer 4,0 l za zadní nápravou. Výkon 368 kW, 0 až 100 km/h za 3,4 s, maximální rychlost 318 km/h, hmotnost 1430 kg.
Autor: Porsche

Klidný start

Dvoudenní hodování se odehrává na několika stanovištích, kde máme Pikantní jídelníček za úkol seznámit se s vlastnostmi a technickými vymoženostmi současných modelů a snažit se maximálně využít jejich potenciál. Po krátkém brífinku nám na pomyslném stole přistává jemný předkrm v podobě macanu GTS. Vyrážíme na krátkou trať s klopenou zatáčkou z Nürburgringu a vývrtkou z americké Laguny Seca. Nejde ani tak o sílu, ale dominantní chutí jsou stabilita v zatáčkách a agilita při změně směru jízdy, které jsme u SUV dosud nezažili. Instruktoři radí, na co si dát pozor, kde hledat nejlepší stopu, kdy brzdit či akcelerovat. Postupně se naše tempo zrychluje a s ním i chuť na další chody.

Lehký zeleninový salátek obstarává kupé 911 GTS. Pod kapkami dopadajícími na oválné stanoviště se s vypnutou stabilizací snažíme najít okamžik, kdy vůz ztratí přilnavost. A jde to velmi snadno. Najedeme rychle do zatáčky, ubereme plyn, zadní kola se odlehčí a záď uskočí. V okamžiku, kdy porsche začne klouzat, stačí lehce přidat plyn a budeme prý driftovat. No, náznak by tam byl, ale my máme raději čistou stopu.

Porsche 911 GTS: Šestiválcový boxer 3,0 l biturbo za zadní nápravou. Výkon 331 kW, 0 až 100 km/h za 4,1 s, maximální rychlost 312 km/h, hmotnost 1450 kg.
Porsche 911 GTS: Šestiválcový boxer 3,0 l biturbo za zadní nápravou. Výkon 331 kW, 0 až 100 km/h za 4,1 s, maximální rychlost 312 km/h, hmotnost 1450 kg.
Autor: Porsche

Nepřepepři toho vepře

Jednotlivé chody se pomalu přiostřují. Polévku okořeňuje nejsilnější model dnešní nabídky Porsche Panamera Turbo. Sprint a následné prudké brzdění s vyhýbáním se překážkám nebo proplouvání stejnou tratí jako s macanem GTS jsou úžasné a nechce se nám věřit, že řídíme dvoutunové auto. Jenže je tu ještě slalom s 911 GT3 s atmosférickým čtyřlitrem, jenž slouží jako základ závodním speciálům. Připadá nám, že německým kuchařům při dochucování této jednohubky lehce ujela ruka s pepřem. Start, dvojka a brzdit před prvním kuželem. Okamžité reakce na pohyb volantu a neuvěřitelná přilnavost. Po prvních jízdách ještě přiostřujeme, protože zapínáme Launch Control. Plný plyn, rychle pustit brzdu a porsche nás zaráží do sedadla – stovku zvládne za 3,4 s. Po deseti kolečkách funguje stále na jedničku. Jenže před námi je ještě hlavní chod. Trochu nezvykle nejprve dostáváme přílohu v podobě caymanu GT4. Nejde sice o nejvýraznější ingredienci, ale na seznámení s okruhem je nejsportovnější cayman ideální. Protože potom na nás čeká jeho okruhová varianta Clubsport s hmotností nižší o 115 kg, klecí uvnitř, hladkými pneumatikami nebo závodními brzdami a převodovkou. Na směs plnou chilli, kari či kurkumy si musíme vzít kombinézu, helmu a nákrčník Hans. Tři okruhy v maximálním tempu ukazují obrovský rozdíl mezi silničními vozy a závodními speciály. I když jsou stejně silné, je jejich rychlost v zatáčkách o několik kategorií rozdílná.

Porsche Macan GTS: Vpředu 3.0 V6 biturbo. Výkon 265 kW, 0 až 100 km/h za 5,2 s, max. rychlost 256 km/h, hmotnost 1895 kg.
Porsche Macan GTS: Vpředu 3.0 V6 biturbo. Výkon 265 kW, 0 až 100 km/h za 5,2 s, max. rychlost 256 km/h, hmotnost 1895 kg.
Autor: Porsche

Chilli con carne

Druhý den začíná jednoduchou a lehkou snídaní. S modelem 911 GTS si dáme vyhýbací manévr na mokru se zvládnutím následného smyku – i bez stabilizace se chová předvídatelně a jistě – a zajíme ji driftováním na vodě za volantem GT3 – z kroužení kolem dokola se nám po chvilce motá hlava. Musíme se držet zkrátka, protože hlavní nášup a třešnička na dortu teprve přijdou – okruhový speciál Porsche GT3 Cup s hmotností jen 1150 kg. Bohužel ho nemůžeme ochutnat sami, ale vycvičení číšníci nám jednotlivá sousta vkládají do úst. I tak jde o neopakovatelný gurmánský zážitek, protože takové tempo bychom sami bez dalšího školení nezvládli.

Menu připravené kuchaři z Porsche Sport Driving School na rozpálených brzdách, doutnajících spojkách a hořících gumách nám natolik zachutnalo, že bychom ho bez problémů mohli konzumovat každý den. Rozhodně by si za něj zasloužili nějakou michelinskou hvězdu. Vlastně ji dostali. Na každém autě měli dokonce čtyři.

Včasná rezervace

Porsche Sport Driving School
Porsche Sport Driving School
Autor: Porsche
Vyhlášená restaurace Porsche je otevřena pro každého zákazníka. Stačí navštívit české webové stránky, pod odkazem Motorsport & události vybrat Porsche Driving Experience a v sekci Škola sportovní jízdy se dostanete přímo na odkaz http://drivingexperience.porsche.com s přehledem volných termínů všech aktivit značky. Nejbližší termín v Lipsku je od 14. do 15. října, takže neváhejte. Za nezapomenutelný gurmánský zážitek si však v této restauraci musíte sáhnout hlouběji do kapsy. Dvoudenní akce stojí 1850 eur, tedy zhruba padesát tisíc korun, pokud přijedete vlastním vozidlem. Za doprovod zaplatíte 300 eur.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
40 / 2017Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte KÁVOVAR TCHIBO!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1170 Kč
  • Ušetříte 186 Kč
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851