Peugeot 308 SW 1.6 Blue HDI Allure: Rozpolcená osobnost
Peugeot 308 SW potěší obrovským kufrem, příznivou cenou a nízkou spotřebou. Kritizované kompromisy ale nedokázala vyřídit ani čerstvá modernizace.
(více v čísle 43/17)Druhá generace Peugeotu 308 se představila právě před čtyřmi lety a její design se ukazuje jako vzorně nadčasový. Jak málo originálně působil v době premiéry, tak pomalu stárne. Ani teď ho nemusejí stylisté složitě upravovat, aby hověl dnešní módě. Úpravy nárazníků a optiky světel jsou téměř neznatelné, v kabině jsou nové jen potahy sedadel.
Výhodou kombíku je rekordní objem i praktická využitelnost kufru – 610 litrů snese srovnání jen s octavií a golfem, které vycházejí cenově o sto tisíc dráž.
V kabině stojí za zmínku pohodlná přední sedadla s příkladně skloněným sedákem, který dobře podepírá stehna. Neobvyklý koncept palubní desky s nahoře umístěnými přístroji a nepohodlně malým volantem si nás ovšem nezískal. Stejně jako nízko ukotvená zadní sedadla, která ani nenechávají moc místa nad hlavou, protože kombi platí za aerodynamiku klesající střechou. Navíc cestující vzadu nemají ani kam zastrčit chodidla.
Zcela nová dieselová patnáctistovka zatím není v nabídce, současné 1.6 BlueHDI však zůstává nepřekonatelnou špičkou třídy. Díky sofistikovanému řízení emisí s aditivem AdBlue nemusí dělat kompromisy v účinnosti spalování, z čehož vyplývá bezkonkurenční kombinace výkonu a spotřeby. Testovaná verze s 88 kW pěkně prohání i plně naložený vůz, dech neztrácí ani na dálnici a díky šestistupňové převodovce dovoluje jezdit po městě na čtyřku. Spotřeba se přitom za celý týden udržela na 5,4 litru.
Jízdu kazí nervózní reakce na každý pohyb maličkého volantu a měkké pérování naladěné na hladké francouzské cesty – na českých hrbolech kope a nezatížená záď uskakuje do strany.
I po faceliftu tak 308 zůstává povahově kompromisním autem. Obrovský kufr a výborný motor jsou však v dnešní konkurenci velkými lákadly, obzvlášť vzhledem k ceně.
Spotřeba během testu 5,4 l/100 km