Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI Terrain Tech: Budeš nám chybět!
Aktuální Volkswagen Touareg je s námi už osm let. V létě skončí. Přitom je tak dobrý, že by ani nemusel.
(více v čísle 3/18)Touareg se nesnaží ohromit vzhledem ani velikostí. Celý svůj nadstandardně dlouhý život si vystačil s nevtíravým designem, pod kterým se schovává jedno z nejpohodovějších SUV. A že se dnes pere s patnáctkou konkurentů, z nichž někteří přetékají nejmodernějšími technologiemi.
Tenhle klasik ze staré školy kašle na upatlané dotykové plošky, internetové aplikace a digitální přístroje. Pomalý multimediální systém se zastaralou navigací působí vedle nového Volkswagenu Polo jako Nokia 3310 vedle iPhonu 7, jenže umí všechno, co v autě skutečně potřebujeme. Naviguje, hraje a místo lovení v menu obrazovky máme pěkně na očích velká tlačítka, případně obří ikony. Současná módní policie se humpoláckým knofl íkům na středovém panelu vysmívá, jenže ono to má offroaďáckou logiku. Když s „turkem“ hopsáme v terénu přes hory a doly, všechno jednoduše nahmátneme.
Touareg druhé generace můžete objednávat jen dva týdny, pak se vyprodají už jen skladové zásoby – a šlus. A nás to vlastně trochu mrzí. Nástupce dorazí v červnu, jistě bude skvělý a ve všem modernější. Jenže nám se tenhle bytelný klasik vryl pod kůži.
Rozloučit se s námi přijel na krásných dvacetipalcových kolech za nesmyslných 134 400 Kč, a i s nimi pluje vzduchové odpružení přes výmoly, kanály a zpomalovací prahy měkounce a tiše jako létající koberec. O uskákaných soupeřích, kteří si myslí, že SUV musí zatáčet jako formule 1, si zkušený matador myslí své. V zatáčkách je sice trochu těžkopádnější, ale zase ne moc. Navíc jeho totálně relaxovaná atmosféra řidiče zcela uklidní. Třílitrový šestiválec si tiše ševelí, v nízkých otáčkách cítíte sílu pod plynem, a když ji potřebujete, máte ji okamžitě k dispozici. Spolupráce s osmistupňovým automatem je rychlá a sametová.
Ať jsme poskakovali Prahou, brázdili středočeské okresky, nebo letěli na otočku do Vídně, touareg fungoval skvěle a přesvědčil nás, že nástupci předá žezlo ve vynikající formě spíš z povinnosti než nutnosti. Král je mrtev, ať žije král!
Spotřeba během testu 10,2 l/100 km
Něco pro bahňáky
K základní verzi V6 i bohatě vybavenému modelu Masaj si můžete přikoupit paket Terrain Tech. S ním získáte robustnější pohon 4x4 s uzavíratelným planetovým diferenciálem místo standardního torsenu. Dále dostanete zadní uzávěru a redukci. Pro běžné jezdění nic takového nepotřebujete. Ale kdyby náhodou, příplatek činí 47 000 Kč (V6), respektive 60 000 Kč (Masaj).