Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC Intense+: S benzinem si vystačí
Oblíbené japonské SUV Mitsubishi ASX přichází v aktuálním modelovém provedení s řadou novinek.
(více v čísle 3/18)Model ASX je v současnosti nejprodávanějším mitsubishi v České republice. Loni se u nás prodalo 1649 kusů, což ho mezi všemi terénními vozy zařadilo na 13. pozici. Na automobil z roku 2010 je to slušná práce. Během kariéry prošel dvěma výraznějšími facelifty a také aktuální modelové provedení přináší několik novinek. Tou první je omezení nabídky motorizací. Z ceníku zmizely vznětové agregáty a s nimi i čtyřkolky. Zůstala jen zážehová šestnáctistovka s výkonem 86 kW spojená s pětistupňovým manuálem a pohonem předních kol. Ani se není čemu divit. Loňské statistiky uvádějí, že pro naftu se rozhodlo jen 86 zákazníků – tedy pět procent. Benzinový atmosférický čtyřválec však není špatná volba. Pružným zrychlením a zátahem od nízkých otáček sice nemůže konkurovat přeplňovaným agregátům, ale dynamika ve vyšším tempu mu rozhodně nechybí. Navíc reaguje na sešlápnutí plynu bez prodlevy a apetit není příliš náchylný na styl jízdy. Pokud vůz vyloženě nehoníte, budete jezdit kolem sedmi litrů. Na konci testovacího okruhu nám palubní počítač ukazoval 6,7 l/100 km. Na pohodové cestování je nastaven také podvozek, zajišťující slušný komfort i na 18palcových kolech. Při svižnější jízdě ale musíte počítat s výraznějšími náklony v zatáčkách a také řízení patří citlivostí spíše do průměru.
Vzhledově zůstává ASX víceméně stejné. V předním nárazníku se nyní objevil svislý diodový pásek pro denní svícení, v krytkách vnějších zrcátek podle výbavy směrové blikače. Vzadu na hraně nad registrační značkou si našla místo chromovaná lišta a přepracovaný nárazník se chlubí náznakem difuzoru nebo černým podélným pásem, na jehož koncích je odrazka ve tvaru písmene „C“ a uprostřed diody mlhového světla. Uvnitř si všímáme lehce změněného tvaru tunelu kolem řadicí páky, mírně upraveného středového panelu a hlavně dvou vstupů USB. To je jedna z mála změn oproti staršímu provedení, ale pouze v nejvyšší výbavě. Další novinkou Intense+ je audiosystém se sedmipalcovým dotykovým displejem spolupracující s mobilními telefony. Sice už neumí přehrávat disky CD, zvládne však přijmout digitální vysílání DAB. Škoda že přišel o všechna tlačítka, trefi t se do svítících ikon není zrovna jednoduché. ASX ve vrcholném provedení zdražilo o 15 000 korun na 533 850 Kč, což rozhodně není málo. Zajímavější jsou první dvě verze, které poskočily o deset tisíc. Výbava Inform i tak stojí slušných 395 000 Kč a Invite+ 449 850 Kč.
Spotřeba během testu 6,7 l/100 km