Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

1. 3. 2018

Mercedes-Benz E 300 kupé: Čtyřválcová dieta

Mercedes-Benz E 300 kupé

Fotogalerie

10 fotografií

Kupé coby auto pro radost vybízí k volbě stejně orientovaných motorů. Elegantní Mercedes-Benz E 300 nadělá spoustu parády. Nabídne však požadované jízdní zážitky i ve čtyřválcové verzi?

(více v čísle 7/18)

Stejně jako v minulé generaci je kupé v případě třídy E kratší a s kratším rozvorem než sedan. Zatímco dříve mělo blíže k menšímu céčku, nyní v každém směru dospělo a svému označení nezůstává nic dlužno. Palubní deska jako by z oka vypadla klasickému modelu. Centrem dění jsou dva širokoúhlé displeje. Liší se jen provedení výdechů klimatizace, které je zde nápadnější, připomínající vrtule. Hodnotně působí široký pás z dřevěného dekoru, v případě testovaného vozu světlý jilm.

Sedí se velmi nízko, což v kombinaci s velkými dveřmi, které potřebují pro otevření hodně místa, znamená menší gymnastickou průpravu při nasedání i vystupování. Poutání však ulehčují výsuvné podavače pásů. Multimediální systém prošel v současné generaci výraznou proměnou. Volby v jednotlivých menu se vyvolávají nikoli dolů, ale do stran. Změnilo se i celkové uspořádání. Majitelé starších mercedesů budou zpočátku tápat, my jsme se s novým ovládáním zcela nesžili ani po týdnu. Chválíme alespoň zachování klasických tlačítek pro nastavování klimatizace, umožňujících intuitivní obsluhu.

V interiéru čekají špičkově zpracovaná kůže a dřevo, ale také zcela nový multimediální systém, který bude pro mnohé méně intuitivní než předchozí
V interiéru čekají špičkově zpracovaná kůže a dřevo, ale také zcela nový multimediální systém, který bude pro mnohé méně intuitivní než předchozí
Autor: Ondřej Kroutil

Vzadu se nachází dvojice příjemně tvarovaných sedadel. Zejména kvůli svažující se střeše se zde však pohodlně posadí jen průměrně vzrostlí jedinci. Přední dveře jsou bezrámové a stáhnout lze i větší část zadních oken.

O pohon se v případě testovaného vozu staral přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr řady M 270/274, která se nejdříve objevila ve vozech s příčnou zástavbou a od roku 2012 pohání i modely s podélným uložením motoru. Specifi kace E 300 dostala vůbec nejsilnější verzi, která poskytuje 180 kW a 370 Nm. O přenos výkonu na zadní kola se stará devítistupňová převodovka a celé ústrojí funguje jemně a hladce. V případě touhy po sportovní jízdě se reakce výrazně zostří v režimech Sport a Sport+, kdy dojde ke zkrácení času řazení. Výraznějšího zvuku se však dočkáte jen od sportovního výfuku, motor ani ve vyšších otáčkách příliš nezní. Jinak táhne lineárně odspodu i pod hranicí 2000 min-1, chybí mu ale výkonová špička. Přes suverénní dynamiku tento pohon za srdce nechytne. Je to takový tichý pohodář vhodný pro delší trasy. Na těch není problém srazit spotřebu i pod 8 l. Běžný průměr je o litr vyšší a ve městě se pohybujete kolem 10 l/100 km.

Dvoulitrový čtyřválec E 300 pochází z řady motorů M 270/274, je kultivovaný, ale chybí mu sportovní charakter. V nabídce je ještě zcela nový a výrazně výkonnější dvoulitr E 350 s 220 kW.
Dvoulitrový čtyřválec E 300 pochází z řady motorů M 270/274, je kultivovaný, ale chybí mu sportovní charakter. V nabídce je ještě zcela nový a výrazně výkonnější dvoulitr E 350 s 220 kW.
Autor: Ondřej Kroutil

S motorem vůbec nekoresponduje nastavení podvozku, které je na příplatkových 20“ kolech velmi tvrdé. Na výmolech se přenášejí ostré rázy a i ve městě na příčných prazích je posádka natřásána. Na méně kvalitním povrchu podvozek znejistí i v zatáčkách, kde mají kola tendenci odskakovat. Na kvalitních silnicích sice funguje podvozek skvěle, pro české podmínky bychom však rozhodně zvolili menší rozměr pneumatik. Chválili jsme si příjemně naladěné řízení s přiměřeně strmým převodem.

Spotřeba během testu 9,1 l/100 km+

Mercedes-Benz E 300 kupé
Mercedes-Benz E 300 kupé
Autor: Ondřej Kroutil

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
7 / 2018Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851