Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line: Čert junior | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

14. 3. 2018

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line: Čert junior

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line

Fotogalerie

6 fotografií

Před příchodem ostré verze Fordu Fiesta ST mohou zákazníci volit především designově atraktivní model ST-Line. Nabízí se i v kombinaci s třídveřovou karoserií, která již u hatch backů pomalu vymírá.

(více v čísle 9/18)

Třídveřové provedení lze v případě fiesty volit napříč nabídkou s výjimkou základního modelu 1.1/52 kW. Největší smysl podle nás dává právě v lehce sportovně laděném provedení ST-Line, kde účelnost nehraje hlavní roli. Tato verze se nabízí s motorem 1.0 EcoBoost/74 nebo 92 kW, nejsilnější verze se 103 kW zůstává překvapivě vyhrazena jen pro model Vignale.

ST-Line se odlišuje přední maskou s voštinovou mřížkou, mohutným nasávacím otvorem ve spodní části a odlišně tvarovanými mlhovkami. U třídveřové verze stoupá linie oken výrazněji než u pětidveřáku a boční dveře jsou protažené. Praktičnost je však slabší stránkou tohoto řešení. Při parkování v řadě aut se musíte protahovat jen úzkou skulinou, pro hodně vzadu ukotvené pásy se špatně natahuje a děti vzadu hůře vidí ven. Stejně jako v klasické fiestě je zde málo místa pro kolena i nad hlavou, většina konkurentů je na tom lépe.

Potěší naopak velmi pěkně zpracovaný interiér s měkčenými plasty, u modelu ST-Line navíc podpořený červenými dekoračními lištami a sportovním volantem s tlustým věncem. Výrazněji tvarovaná sedadla se pyšní kontrastním červeným prošíváním. Kufr nabízí důkladně čalouněné boky a nechybí ani dvojice háčků. Nákladová hrana je však v případě fiesty vyšší a objem již patří spíše do podprůměru.

Přeplňovaný litr vyniká kultivovaným chodem i širokým pásmem využitelných otáček, spotřeba se drží kolem šesti litrů
Autor: Ondřej Kroutil
Přeplňovaný litr vyniká kultivovaným chodem i širokým pásmem využitelných otáček, spotřeba se drží kolem šesti litrů
Autor: Ondřej Kroutil

Litrový tříválec v prostřední verzi 92 kW fiestě poskytuje výbornou dynamiku, byť přímo sportovní výkony nečekejte. Zrychlení z nuly na sto pod deset sekund a nejvyšší rychlost téměř 200 km/h jsou však na poměry malých vozů velmi dobré hodnoty. Tříválec běží kultivovaně, klapot se ozývá jen v nejnižších otáčkách, od 1500 min-1 motor začíná výrazně zatahovat a citelněji polevuje až kolem 5000 min-1. Potěší měkce zabírající spojka a příjemně naladěný pedál plynu. Na nízké úrovni se drží i spotřeba, na běžných silnicích jsme jezdili kolem 5,5 l/100 km a ve městě s přídělem o litr vyšším.

ST-Line se liší nejen dynamickým vzhledem, ale i tužším naladěním podvozku. V zatáčkách se méně naklání a působí obratnějším dojmem než základní model, který se v současné generaci zaměřil více na komfort. I sportovnější provedení velmi dobře tlumí nerovnosti, dokonce ani na testovaných 18“ kolech se nepřenášejí žádné ostré rázy, což nebývá mezi malými vozy zvykem. Radost z jízdy pak podporuje přesné řazení i řízení.

Spotřeba během testu 5,8 l/100 km

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line
Autor: Ondřej Kroutil

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
9 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851