Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line: Čert junior
Před příchodem ostré verze Fordu Fiesta ST mohou zákazníci volit především designově atraktivní model ST-Line. Nabízí se i v kombinaci s třídveřovou karoserií, která již u hatch backů pomalu vymírá.
(více v čísle 9/18)Třídveřové provedení lze v případě fiesty volit napříč nabídkou s výjimkou základního modelu 1.1/52 kW. Největší smysl podle nás dává právě v lehce sportovně laděném provedení ST-Line, kde účelnost nehraje hlavní roli. Tato verze se nabízí s motorem 1.0 EcoBoost/74 nebo 92 kW, nejsilnější verze se 103 kW zůstává překvapivě vyhrazena jen pro model Vignale.
ST-Line se odlišuje přední maskou s voštinovou mřížkou, mohutným nasávacím otvorem ve spodní části a odlišně tvarovanými mlhovkami. U třídveřové verze stoupá linie oken výrazněji než u pětidveřáku a boční dveře jsou protažené. Praktičnost je však slabší stránkou tohoto řešení. Při parkování v řadě aut se musíte protahovat jen úzkou skulinou, pro hodně vzadu ukotvené pásy se špatně natahuje a děti vzadu hůře vidí ven. Stejně jako v klasické fiestě je zde málo místa pro kolena i nad hlavou, většina konkurentů je na tom lépe.
Potěší naopak velmi pěkně zpracovaný interiér s měkčenými plasty, u modelu ST-Line navíc podpořený červenými dekoračními lištami a sportovním volantem s tlustým věncem. Výrazněji tvarovaná sedadla se pyšní kontrastním červeným prošíváním. Kufr nabízí důkladně čalouněné boky a nechybí ani dvojice háčků. Nákladová hrana je však v případě fiesty vyšší a objem již patří spíše do podprůměru.
Litrový tříválec v prostřední verzi 92 kW fiestě poskytuje výbornou dynamiku, byť přímo sportovní výkony nečekejte. Zrychlení z nuly na sto pod deset sekund a nejvyšší rychlost téměř 200 km/h jsou však na poměry malých vozů velmi dobré hodnoty. Tříválec běží kultivovaně, klapot se ozývá jen v nejnižších otáčkách, od 1500 min-1 motor začíná výrazně zatahovat a citelněji polevuje až kolem 5000 min-1. Potěší měkce zabírající spojka a příjemně naladěný pedál plynu. Na nízké úrovni se drží i spotřeba, na běžných silnicích jsme jezdili kolem 5,5 l/100 km a ve městě s přídělem o litr vyšším.
ST-Line se liší nejen dynamickým vzhledem, ale i tužším naladěním podvozku. V zatáčkách se méně naklání a působí obratnějším dojmem než základní model, který se v současné generaci zaměřil více na komfort. I sportovnější provedení velmi dobře tlumí nerovnosti, dokonce ani na testovaných 18“ kolech se nepřenášejí žádné ostré rázy, což nebývá mezi malými vozy zvykem. Radost z jízdy pak podporuje přesné řazení i řízení.
Spotřeba během testu 5,8 l/100 km