Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Freestyle: Kapka šmrncu
Oplastované rádoby terénní verze běžných aut dnes frčí. U Toyoty už můžete černými pásky olemovat auris poháněný elektromotorem.
(více v čísle 12/18)Zatímco před pár lety byla hybridní auta exotická a jako bonus měla podivínský vzhled, dneska už jsou kolem nás běžná a působí nenápadně. Speciálně u Toyoty Auris Touring Sports platí, že pokud ji spatříte na ulici, dost často je poháněna právě elektromotorem ve spojení se zážehovou osmnáctistovkou. Pokud aurisu odpustíme ne zrovna avantgardní vzhled, nemáme mu vlastně co vytknout. Nádavkem dostaneme automat, za který se u jiných verzí připlácí.
Ovládání hybridní technologie působí nenásilně a bez zvláštních nároků na obsluhu, čímž se značně odlišuje od předchůdců. Jen na dálnici to chce mít pod čepicí a zbytečně se nehnat za rychlostními rekordy – v tom případě si jinak úsporné kombi řekne běžně o osm litrů benzinu. Ta pravá disciplína přichází ve městě, kde auris neslyšně proplachtí ulicemi. Po čase se dokonce přistihnete, že vás baví pozorovat eko index na displeji a snažit se o co nejúspornější jízdu. Pokud mají ekologické apely probíhat takto nenátlakově, nemáme proti nim výhrady. Dokonce i některé firmy už objevily, že s hybridem ušetří podobně jako s naftovými oktávkami. Zaměstnanci se tím zkrátka baví. A jako bonus mohou dávat obchodním partnerům na odiv společenskou odpovědnost vůči přírodě.
Jenže všichni uživatelé hybridů netouží křičet do světa, jak mají zelené myšlení. Právě pro ně může být dobrým tipem auris v edici Freestyle. Nabízí se pro všechny motorizace kromě základní 1.33 VVT-i a technicky se nijak neliší. Těžko byste tak hledali zvýšený podvozek, ochranné kryty motoru nebo snad šnorchl do terénu. Jde zkrátka jen o stylovou výbavu, která v ceníku fi guruje uprostřed mezi stupni Active a Selection. Standardně už dostala třeba tempomat, senzory deště či světla nebo automatické stmívání zpětného zrcátka. Možnosti, za co dál připlatit, se zúžily na minimum. Pro nerozhodné jde o ideální volbu. Trochu jim zkomplikuje život snad jen rozhodování mezi zajímavými šedými odstíny metalíz granitová a cementová, které jsou vyhrazeny pouze pro oplastovanou verzi. Připlácí se za ně patnáct tisíc, ale naživo působí zajímavě. Ve spojení s plastovými lemy tím vizuálně nudný auris kombi doslova pookřál.
Spotřeba během testu 5,2 l/100 km