Škoda Kodiaq Sportline: Svalnatý atlet
Sportline je aktuálně nejdražší verzí SUV Škoda Kodiaq. Nás zajímalo, jak se velký crossover cítí ve sportovním dresu.
(více v čísle 15/18)Než dorazí výbava Laurin & Klement, stojí na pomyslném vrcholu nabídky mladoboleslavského kodiaqu provedení Sportline. Od ostatních výbav ho bezpečně rozpoznáte na první pohled. A to nejen díky plaketkám na předních blatnících, ale hlavně podle černých doplňků: orámování masky chladiče, krytů zrcátek nebo „aerodynamických“ prvků na předním nárazníku. Dokonce ani lišta kolem bočních oken není chromovaná, stejně jako střešní nosiče. Ve spodní části se naopak plocha černých plastových ochranných panelů, které u běžného kodiaqu obepínají celý vůz, výrazně zmenšila.
Uvnitř se sportline odlišuje originálním logem na palubce, nápadným karbonovým dekorem, sportovním volantem či černým stropem. Nás ale nejvíce zajímala přední anatomická sedadla se standardními potahy v kombinaci kůže/alcantara. Vyznačují se výborným tvarováním a tužšími bočnicemi, které podrží tělo i při dynamičtějších průjezdech zatáčkami. Spokojeni jsme také s integrovanými opěrkami hlavy. Ty sice nelze nastavovat, ale ani to není potřeba, protože se nalézají v ideální poloze.
Samozřejmostí je také velmi bohatá výbava, zahrnující vestavěnou navigaci Amundsen, diodové hlavní světlomety, zadní parkovací kameru nebo bezklíčové odemykání a startování. Ani nás proto nepřekvapuje, že nejlevnější sportline se zážehovým čtyřválcem 1.4 TSI/110 kW a automatem stojí 880 900 Kč. Testovaná motorizace 2.0 TSI/132 W s pohonem všech kol je ještě o devadesát tisíc dražší, takže atakuje rovný milion. A s několika příplatky se lehce přes tuto metu přehoupne.
Jízdně se sportline nijak neodlišuje, zejména když standardní antracitové devatenáctky obuté do plášťů s rozměry 235/50 R19 musely ustoupit zimním plášťům na 18palcových ráfcích. Sportovnější chování zajišťuje adaptivní podvozek DCC, za nějž se i u nejvyšší specifi kace připlácí 22 000 Kč. Můžete si jej však pořídit i u ostatních výbav. Svižnější svezení zprostředkuje zážehový dvoulitr s výkonem 132 kW. Ale aby rozhýbal 1695 kg vážící vůz, musíte ho vytočit nad tři tisíce otáček. Potom už je agregát hlučnější a benzin rychle mizí z nádrže.
Spotřeba během testu 8,1 l/100 km