Honda Jazz 1.5 i-VTEC CVT Dynamic: Nerovný svazek
Malá a šikovná Honda Jazz prošla lehkou modernizací a dostala nový benzinový motor, který jsme vyzkoušeli s variátorem.
(více v čísle 22/18)Honda Jazz sice mezi prodejní hity nepatří, ale nám se její poslední generace představená v roce 2014 vždy líbila. Zejména variabilitou kabiny strčí do kapsy veškerou konkurenci. Se zadní lavicí Magic Seats se dá přímo kouzlit. Nejenže ji složíte do naprosté roviny, ale sedáky lze také zvednout, takže za předními křesly vznikne vysoký prostor, kam se vejde i dvojice jízdních kol. Nepřekonatelnou praktičnost si jazz ponechal i po aktuální modernizaci. Ta se totiž zaměřila spíše na vzhled. Světlomety, maska chladiče a nárazníky dostaly agresivnější tvarování, které lépe reflektuje aktuální designový směr japonské značky.
Nově se v nabídce objevilo provedení Dynamic. Lehce ho rozpoznáte podle tenkého spoileru v předním nárazníku a třídílného difuzoru pod zadním nárazníkem ohraničených červenou linkou. Specialitou jsou i prahové nástavce, křídlo na pátých dveřích, černě lakovaná 16palcová kola nebo čalounění sedadel s proužkovým vzorem a sportovně působící oranžové prošívání. Ale nejdůležitější podle nás je, že jen ve verzi Dynamic má jazz pod kapotou novou zážehovou patnáctistovku, kterou známe z crossoveru HR-V. Výkon 96 kW a maximum točivého momentu 155 Nm vypadají velmi slibně a sportovně založení řidiči si jistě již mnou ruce. Jenže je nutné počítat, že jde o atmosférický agregát, navíc od Hondy.
Pokud z něj chcete dostat to nejlepší, musíte ho rozmotat nad 4000 otáček – potom se rozparádí a jede jak pila. Jenže jeho charakteristika se příliš neslučuje s bezstupňovou převodovkou, vyžadující sílu v nižším pásmu. I mírné sešlápnutí plynu a pozvolná akcelerace se potom projeví výrazným zvýšením otáček a vrčivým zvukem. To se usedlejším řidičům vyžadující klid a pohodu možná moc líbit nebude. Ani dynamika není taková, jakou bychom od 96 kW čekali. Vždyť na stovku se jazz rozjede za průměrných 10,1 sekundy. Jedinou výhodu variátoru vidíme při rychlé konzistentní jízdě v jeho dlouhém převodu. Při rychlosti 130 km/h točí motor po rovině jen 2700 otáček a spokojí se s malou dávkou benzinu. My jsme během testu jezdili s průměrem 5,7 l/100 km, což považujeme za velmi příznivou hodnotu.
Spotřeba během testu 5,7 l/100 km