Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion DSG Sport: Malý parádník | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

12. 6. 2018

Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion DSG Sport: Malý parádník

Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion DSG Sport

Fotogalerie

7 fotografií

Aktuálně nejmenší crossover z programu Volkswagenu jsme vyzkoušeli v nejvyšší možné specifi kaci 2.0 TDI 4Motion DSG.

(více v čísle 22/18)

Volkswagen se s modelem T-Roc snaží uspokojit všechny požadavky zákazníků. Pro spořivější nabízí základní litrový benzin za 452 900 Kč, nejnáročnějším je určen vznětový dvoulitr s pohonem všech kol a dvouspojkovým automatem, který prodává pouze ve vrcholném provedení Sport za téměř dvojnásobnou cenu. S několika příplatkovými prvky atakuje milionovou hranici – a to je na 4234 mm dlouhé, tedy malé SUV od „lidové“ značky docela dost. Výbava je naštěstí bohatá.

Pracoviště řidiče je přehledně uspořádané, sedadla mají ideální tvar a v přední části nabídne T-Roc i slušnou prostornost
Autor: Ondřej Lilling

Zahrnuje i multifunkční displej místo klasických budíků, světlomety LED nebo diodové pásky pro denní svícení, které přispívají k originálnímu vzhledu přední části. Jenže je tu ještě druhá strana mince. Palubní deska a výplně dveří z levně působícího tvrdého plastu rozhodně neodpovídají vynaloženým prostředkům. Stejné je to bohužel i s nabídkou prostoru. T-Roc je sice postaven na stejné modulární platformě MQB jako koncernoví sourozenci Seat Ateca nebo Škoda Karoq, ale interiér je v podélném směru kratší a nižší střecha ubírá místo nad hlavami cestujících. Standardním objemem kufru 392 litrů dokonce míří do podprůměru.

Velikostí kufru 392 litru patří nejmenší SUV Volkswagenu spíše do horšího průměru
Autor: Ondřej Lilling

Tak proč si ho kupovat? Pro atraktivní vzhled. Svěží mladický výraz přitahuje pozornost a na 19palcových příplatkových kolech mu to vyloženě šikne. Volkswagen se v jeho případě docela odvázal. A příjemně nás překvapila stabilita v zatáčkách, minimální náklony karoserie, přesné řízení a agilita, se kterou mění směr jízdy. Jistotou a radostí z řízení se blíží běžným kompaktním hatchbackům. Velká kola ale mají i stinnou stránku v podobě sníženého komfortu jízdy a na velkých nerovnostech nebo příčných hrbolech tlumiče nestíhají. Vznětový dvoulitr s výkonem 110 kW a točivým momentem 340 Nm zvládne i svižnější cestování. Dostatek síly máte k dispozici prakticky od volnoběhu a maximum přichází při 1750 otáčkách. Při poklidné jízdě se agregát jen tak líně převaluje, ale stačí sešlápnout plyn na podlahu, sedmistupňový dvouspojkový automat DSG rychle podřadí a T-Roc vyrazí vpřed. Velkou výhodu dieselu objevíte při pohledu na palubní počítač. Průměrná spotřeba 6,4 l/100 km je podle nás více než přijatelná. 

Spotřeba během testu 6,4 l/100 km

Jediný nabízený diesel podává výkon 110 kW, je vždy spojen s pohonem všech kol. S dvouspojkovým automatem DSG tuto motorizaci dostanete výhradně v nejvyšší výbavě Sport.
Autor: Ondřej Lilling

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
22 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851