Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion DSG Sport: Malý parádník
Aktuálně nejmenší crossover z programu Volkswagenu jsme vyzkoušeli v nejvyšší možné specifi kaci 2.0 TDI 4Motion DSG.
(více v čísle 22/18)Volkswagen se s modelem T-Roc snaží uspokojit všechny požadavky zákazníků. Pro spořivější nabízí základní litrový benzin za 452 900 Kč, nejnáročnějším je určen vznětový dvoulitr s pohonem všech kol a dvouspojkovým automatem, který prodává pouze ve vrcholném provedení Sport za téměř dvojnásobnou cenu. S několika příplatkovými prvky atakuje milionovou hranici – a to je na 4234 mm dlouhé, tedy malé SUV od „lidové“ značky docela dost. Výbava je naštěstí bohatá.
Zahrnuje i multifunkční displej místo klasických budíků, světlomety LED nebo diodové pásky pro denní svícení, které přispívají k originálnímu vzhledu přední části. Jenže je tu ještě druhá strana mince. Palubní deska a výplně dveří z levně působícího tvrdého plastu rozhodně neodpovídají vynaloženým prostředkům. Stejné je to bohužel i s nabídkou prostoru. T-Roc je sice postaven na stejné modulární platformě MQB jako koncernoví sourozenci Seat Ateca nebo Škoda Karoq, ale interiér je v podélném směru kratší a nižší střecha ubírá místo nad hlavami cestujících. Standardním objemem kufru 392 litrů dokonce míří do podprůměru.
Tak proč si ho kupovat? Pro atraktivní vzhled. Svěží mladický výraz přitahuje pozornost a na 19palcových příplatkových kolech mu to vyloženě šikne. Volkswagen se v jeho případě docela odvázal. A příjemně nás překvapila stabilita v zatáčkách, minimální náklony karoserie, přesné řízení a agilita, se kterou mění směr jízdy. Jistotou a radostí z řízení se blíží běžným kompaktním hatchbackům. Velká kola ale mají i stinnou stránku v podobě sníženého komfortu jízdy a na velkých nerovnostech nebo příčných hrbolech tlumiče nestíhají. Vznětový dvoulitr s výkonem 110 kW a točivým momentem 340 Nm zvládne i svižnější cestování. Dostatek síly máte k dispozici prakticky od volnoběhu a maximum přichází při 1750 otáčkách. Při poklidné jízdě se agregát jen tak líně převaluje, ale stačí sešlápnout plyn na podlahu, sedmistupňový dvouspojkový automat DSG rychle podřadí a T-Roc vyrazí vpřed. Velkou výhodu dieselu objevíte při pohledu na palubní počítač. Průměrná spotřeba 6,4 l/100 km je podle nás více než přijatelná.
Spotřeba během testu 6,4 l/100 km