Studentský koncept: Karoq sluncem zalitý
Studenti škodováckého učiliště v Mladé Boleslavi postavili svůj pátý koncept. Tentokrát si vzali do parády karoq, připravili ho na letní sezonu a říkají mu sunroq.
(více v čísle 24/18)Ne, Škodovka nechystá nástupce malosériových MTX na bázi favoritu ani otevřené felicie z devadesátých let. Nejnovější výtvor boleslavských studentů je ale jejich milou připomínkou. O tom, že se pod kudlu dostane právě karoqu a vznikne kabriolet, se rozhodovalo už na konci minulého roku. Při hlasování studentů o podobě projektu „Azubi V“ zvítězilo otevřené SUV nad modifikací většího kodiaqu či supersportovní octavií. Od ledna se pak začalo s přípravou a samotnou stavbou. V týmu se uplatnilo 17 kluků a 6 holek ze všech oborů, kteří na škodováckém učilišti dochází do druhého a třetího ročníku. Externí firma zajišťovala pouze výrobu čalounění, neboť taková specializace na škole chybí.
Parádí, a ještě funguje
Mezi nejnáročnější úkoly patřilo navržení správných řezů pro oddělení střechy. Studenti řešili nejen estetickou, ale i funkční stránku věci. Aerodynamiku ladili pomocí programu, který se používá i při návrhu sériových vozů, a zachování dostatečné tuhosti zajistily dodatečné výztuhy, přesto je hmotnost vozu nižší než u sériového karoqu (1339 vs. 1378 kg).
Při jízdě v kabriu nic nevrže, nic nehučí, a byť se nižší tuhost trochu projevuje třeba při zavírání dveří, rozhodně se nejedná o nic, za co by se měl výstavní showcar stydět. Vše je zkrátka plně funkční. Úpravami prošel i motor, s jehož přečipováním na vyšší výkon pomáhali technici z vývojového centra v Česaně. Přeplňovaný čtyřválec 1.5 TSI se nakonec vyšvihl na 120 kW a 279 Nm. Zrychlení z nuly na sto se vlivem horší aerodynamiky i tak mírně zhoršilo z 8,4 na 8,6 s a podobně je to i s maximální rychlostí, která klesla z 204 na 195 km/h.
Do terénu tohle auto nemíří ani teoreticky, takže podvozek šel v rámci zvýšení atraktivity k zemi. Na podvozku se navíc uplatnily díly z Octavie RS, takže je celkově tužší a auto se v zatáčkách o dost méně naklání. A protože po pražských kočičích hlavách jezdit nebude, mohli si studenti dovolit krásná velká 20“ kola s červeně lakovanými paprsky a nízkoprofilovým obutím 235/35.
Sportovní show
Nárazníky s aerodynamickými prvky, nástavce prahů a lakované boční lišty nejsou jen výstřelem do tmy – naznačují, jak bude vypadat chystaný Karoq Sportline. Hodně předělaný je ale zadní nárazník se čtveřicí výfukových koncovek. A nejedná se o žádné atrapy. Celé výfukové ústrojí bylo opět laděno ve spolupráci s technickým vývojem a výsledkem je ryzí sportovní sound, který může závidět i Octavia RS. Víko kufru je svařené ze dvou částí, přičemž využívá spodní a horní část sériových pátých dveří. Klobouk dolů před kvalitou řemeslného zpracování, vše na autě precizně lícuje.
Sedadla vycházejí z těch sportovních v kodiaqu. Návrh prošívání a barevné kombinace jsou však dílem samotných studentů. Červeno-bílá kombinace prostupuje celým vnitřkem a koneckonců ladí i s novou červenou metalízou Velvet Red, která se postupně dostává do nabídky napříč modelovým spektrem Škodovky.
A protože showcar má dělat hlavně show, nemůže chybět efektní osvětlení. Nejen ze dveří, ale i zpod zadního nárazníku se na asfalt promítají nápisy Škoda, osvětlená jsou kola a nechybí ani dynamické diody blinkrů, které se inspirovaly u Audi.