Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

BMW 230i Cabrio: Prostě bezkonkurenční

BMW 230i Cabrio

Fotogalerie

10 fotografií

Léto je v plném proudu, tak šup střechu dolů. My jsme se letos poprvé otevřeli slunci za volantem BMW 230i Cabrio.

(více v čísle 24/18)

Kabrioletům u nás pšenka nekvete, o to větší pozornost budí. Jedno, jestli je starý, nový, rychlý nebo pomalý, jak to nemá střechu, lidé se rádi otočí.

Dvojkovému kupé amputovali střechu velmi citlivě, působí přirozeně a elegantně. Velký podíl na tom nese věrnost klasickému plátěnému vršku. Ten se dokáže spakovat do malého uzlíčku a nepotřebuje bachratou záď jako většina kupé-kabrioletů se skládacími střešními panely. V proměnlivém počasí jsme ocenili, že se střechou lze manipulovat do 50 km/h. Ve městě tedy kdykoli.

BMW 230i Cabrio
BMW 230i Cabrio
Autor: Ondřej Lilling

A proč o 230i tvrdíme, že je bezkonkurenční? Tak s námi pojďte počítat konkurenty… nula! Audi A3 má přední pohon a o 45 kW slabší motor. Velikostně by pasoval Mercedes SLC, má i adekvátní techniku, ale zas je jen dvoumístný. Nejsilnější mini má místa čtyři, obdobné koně, ale zas už je to hodně malý kabrioletíček. Toť vše, jiné kompaktní kabrio zkrátka nekoupíte, natož zadokolku s 250 koňmi. Ti se činí a důkladně nám provětrali účes. Šestiválcové M240i s 340 kobylkami si koupíte vyloženě z prestiže, rozmaru nebo z lásky k šesti, protože jinak 230i sprintující na stovku za 5,9 sekundy bohatě překonává běžné potřeby. Jen na zvuku si nepošmáknete tak jako kdysi třeba v jedničkové řadě s motorem značeným shodně 30i. To býval charizmatický atmosférický třílitrový šestiválec. Aktuální 230i sází na oturbený čtyřválcový dvoulitr, který prostě zní mdle, ať se výfuky snaží sebevíc. Je to úderník, který zabere, vytrvale táhne, a dokonce i ve vyšších otáčkách předvede jakési divadélko, ale charakter šestihrou mít nikdy nebude. Zato spotřebou boduje. V podstatě jsme nevybočili z intervalu 8,5 až 9,5 l/100 km.

Přeplňovaný dvoulitr se 185 kW uhání jako ďas a bez přemlouvání jezdí pod devět litrů benzinu. Jen zvuk čtyřválce holt nikdy nebude lahodný.
Přeplňovaný dvoulitr se 185 kW uhání jako ďas a bez přemlouvání jezdí pod devět litrů benzinu. Jen zvuk čtyřválce holt nikdy nebude lahodný.
Autor: Ondřej Lilling

Aerodynamiku kabria se podařilo vyladit skvěle. V konfiguraci vše dole do auta správně fičí, ale když vytáhnete okna nebo nad zadní sedačky nasadíte větrolam, můžete pohodově svištět i po dálnici, dokonce i když se ochladí. Teplo se v interiéru příjemně drží. Kompaktní bavor skvěle padne do ruky, a jakmile natrefíte na hladkou okresku, vyřádíte se dosyta. Rozbitému povrchu se ale vyhněte. Kombinace měkčí otevřené karoserie, tuhého podvozku a tvrdých dojezdových pneumatik pak vyvolává spíš rozpaky než radost. Přitom běžné nerovnosti tlumí adaptivní podvozek velmi zdařile.

Spotřeba během testu 8,8 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
24 / 2018Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte ZAHRADNICKÝ SET STARKHOF!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1293 Kč
  • Ušetříte!
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851