Honda Civic 1.6 i-DTEC Executive: Adaptovaný silák | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

9. 8. 2018

Honda Civic 1.6 i-DTEC Executive: Adaptovaný silák

Honda Civic 1.6 i-DTEC Executive

Fotogalerie

7 fotografií

I v desáté generaci civiku se konečně objevuje oblíbený diesel 1.6 i-DTEC. Přizpůsobil se emisní normě Euro 6d a nás zajímá, zda jezdí stejně dobře jako v minulé generaci vozu.

V době příchodu na trh (2013) patřila naftová šestnáctistovka Hondy k nejvýkonnějším stejně objemným dieselům a pocitově jela skoro jako dvoulitry. Dnes už se na ni konkurence dotáhla, nebo ji i předehnala, přesto jí to na půvabu neubírá.

Zpřísnění emisní normy, které začne platit v září, si vynutilo posunutí náběhu tohoto motoru oproti zážehovým, aby se vše stačilo patřičně odladit a homologovat. Konstruktéři uskutečnili řadu modifikací – zmenšili ztráty chlazení (nové kované písty), snížili vnitřní tření (dvoustupňové broušení povrchů), turbodmychadlu dopřáli odlišně tvarované variabilní lopatky s přesnějším řízením a samozřejmě se zaměřili i na vlastní emisní systém. Ten si však stále vystačí jen s nově navrženým zásobníkem NOX a filtrem pevných částic. AdBlue nevyužívá.

Palubní deska vyznává jednodušší tvary než u předchůdce, ovládání je však stále svérázné a komplikovanější
Autor: Petr Homolka

Šestnáctistovka běží velmi měkce a po nastartování ji téměř neslyšíte. Typický dieselový zvuk se projevuje jen pod zátěží v nízkých otáčkách. Nástup točivého momentu je dávkován postupně už od nejnižších otáček, výraznější zátah se však stejně jako u většiny konkurentů dostavuje až u 1500 min-1. V tu chvíli je už k dispozici 250 Nm a křivka strmě roste až na 300 Nm ve dvou tisících. Motor se svižně vytáčí až na hranici maxima výkonu (4000 min-1). Výrazně polevovat začíná před limitem 5000 min-1.

Příjemně pružné jednotce skvěle sekunduje přesná šestistupňová převodovka s krátkými drahami. Převody jsou vhodně poskládané a motor bez problémů utáhne i delší šestku (2200 min-1 při 130 km/h). Šestnáctistovka byla vždy vyhlášena nízkou spotřebou a potěšila nás i nyní. V průměru jsme jezdili za 5,2 l/100 km, jednotka navíc není příliš citlivá na styl jízdy, takže jsme málokdy vybočili z pásma 4,5 až 5,5 l/100 km.

Desátou generaci civiku jsme již dříve chválili za návrat ke sportovně nízkému posezu (nádrž už není pod předními sedadly), což spolu s výborně odladěným podvozkem přináší nefalšovanou radost z jízdy. Adaptivní tlumiče drží kola pevně na zemi, díky čemuž nedochází k přenosu ostrých rázů. Ačkoli je odpružení celkově tužší a na první pohled se zdá být méně komfortní, své kvality podvozek naplno ukáže na rozbité okresce, kde i při rychlé jízdě skvěle tlumí i velké výmoly a řidiči nabízí výbornou kontrolu nad vozem.

Velký kufr nemá se 478 l mezi hatchbacky konkurenci, zvyknout si je potřeba jen na netradiční roletku, která se odsouvá do boku
Autor: Petr Homolka

Předností civiku je i prostorný interiér. Plasty sice nevypadají příliš hodnotně, ale horní část palubní desky je měkčená a spíše vadí tvrdá výplň v oblasti kolen řidiče, která řidiče v zatáčkách nepříjemně tlačí. Palubní počítač se sice ve srovnání s předchůdcem trochu zjednodušil, přesto ovládání intuitivní stále není a zpočátku bude zkouškou vašich nervů. Pomalejší je rovněž dotykový displej a chybí nám otočné tlačítko na ovládání hlasitosti.

Spotřeba během testu 5,2 l/100 km

Honda Civic 1.6 i-DTEC Executive
Autor: Petr Homolka

Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851