Kia Sportage: Pořád příjemná | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

22. 8. 2018
Ondřej Lilling

Kia Sportage: Pořád příjemná

Kia Sportage

Fotogalerie

5 fotografií

Kia Sportage dostala svěží make-up, nový diesel a mild-hybridní verzi. A nadále je to fajn společnice.

(více v čísle 31/18)

Každá čtvrtá kia prodaná loni v Evropě nesla znáček Sportage. Coby stěžejnímu modelu se jí tedy dostává mimořádné péče. Když už se musí kvůli novým emisním předpisům sahat na techniku, prosadili si pár retuší i designéři – nenápadný facelift tak testujeme už po dvou letech.

Novinku poznáte hlavně podle světel. Má čtyři diodová hnízda denního svícení okolo hlavního projektoru, čímž nám připomíná světelný podpis Porsche. Když vůz porovnáváme s fotkou dosavadního provedení, všímáme si ještě změn na masce, náraznících a koncových svítilnách – taková modernizační klasika.

Překvapení nás čeká v interiéru, ze kterého máme hodnotnější pocit. Přitom stačilo málo. V rukou třímáme nový volant, oči mlsají hezčí přístroje a přepracované výdechy klimatizace. Lesklá černá madla dveří vypadají výborně, ale rychle se upatlají a snadno poškrábají. Podle nás tady dostal efekt přednost před praktičností. Jinak ale zůstává sportage přátelským a praktickým SUV, ve kterém se snadno zabydlíte, a vše funguje, jak čekáte.

Stačilo pár změn jako nový volant, přístroje nebo výdechy klimatizace, tu a tam změnit materiály a sportage vyznívá o dost hodnotněji
Autor: Kia

Jednou z hlavních technických novinek je mild-hybridní verze, postavená na dvoulitrovém turbodieselu. Její součástí je 48voltová baterie o kapacitě 0,44 kWh uložená pod podlahou kufru. Konvenční startér nahradil startérgenerátor, který je řemenem připojen ke klikové hřídeli a může plynule měnit svou roli – pomáhat spalovacímu motoru elektrickým výkonem až 12 kW, nebo naopak proud generovat a ukládat do baterie. Překvapilo nás, jak je elektrický bonus při zrychlování a v nízkých otáčkách znát. Elektrika pěkně zahladí prodlevu turbodieselu a auto okamžitě reaguje na plyn. Spotřeba nás ale při první ochutnávce hlavně po dálnicích neoslnila – jezdili jsme kolem 10 l/100 km. Zásadní přínos čekáme ve městě. Mildhybridní techniku v autě nijak nepoznáte, vše se děje samo a hladce. Vybrat si můžete mezi manuálem nebo jemným osmistupňovým planetovým automatem, zatímco ostatní verze mají jako alternativu sedmistupňovou dvouspojku. Příjemným překvapením byla nová naftová šestnáctistovka nahrazující ráži 1.7. Kultivovaná a tichá od volnoběhu až do vyšších otáček a velmi uspokojivá už v základním naladění na 85 kW a 280 Nm. Navíc doplněná skvělým manuálním řazením. Průměr 6,2 l/100 km nás už nadchl o dost víc než u hybridu.

Ceny zmodernizované sportage se teprve ladí, i moderní technika mildhybridu má být ale dostupná široké veřejnosti.

Kia Sportage
Autor: Kia

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
31 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851