Opel Insignia GSI 2.0 CDTI BiTurbo 4x4: Vizuálně přiostřeno | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

23. 8. 2018

Opel Insignia GSI 2.0 CDTI BiTurbo 4x4: Vizuálně přiostřeno

Opel Insignia GSI 2.0 CDTI BiTurbo 4x4

Fotogalerie

8 fotografií

Model GSI je prozatímní náhradou teprve chystané ostré verze OPC. Čím vším se od běžného modelu liší? Je to skutečný sportovec, nebo si na něj jen hraje?

(více v čísle 31/18)

Opel se navrátil k dříve tradičnímu označení GSI pro sportovní modely. Dnes tvoří jakýsi mezistupeň mezi běžnými tuctovkami a vrcholnými variantami OPC. V případě insignie se na OPC zatím stále čeká, a tak se jedná o současný vrchol.

K dispozici jsou zde dva nejsilnější motory z klasické nabídky: zážehový 2.0 Turbo/191 kW a testovaný dvojitě přeplňovaný diesel 2.0 CDTI Biturbo/ 154 kW. V obou případech je jednotka spojená s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol GKN Twinster, který aktivně rozděluje moment na levé a pravé zadní kolo. Kromě toho ve standardní výbavě najdete adaptivní podvozek FlexRide a řadu sportovních doplňků uvnitř i vně.

Dynamické proporce insignie jsou tak ještě více zvýrazněny a celek se tváří agresivněji. Kompletně se změnil přední nárazník. Na první pohled si všimnete nápadného stříbrného orámování kolem mřížek po stranách a lakované spodní hrany. Boční prahy dostaly nástavce, zadní nárazník zdobí odrazky po stranách a dvojice koncovek výfuku ve stříbrných rovnoběžnících. Celek dotvářejí 18“, nebo za příplatek 20“ kola z lehkých slitin.

V interiéru jsou nejnápadnější celistvá sportovní sedadla s elektricky nastavitelným bočním vedením. Pokud si je „utáhnete“ na tělo, skvěle podrží v zatáčkách. Výplně jsou však hodně tuhé a na delší cesty nemusí být všem zrovna pohodlné.

Sportovní volant se výborně drží, zbytek palubní desky se od běžné insignie neliší
Autor: Petr Homolka

Podvozek se vyjma posílení brzd žádných dalších změn nedočkal. Navíc všechny insignie s motorem 2.0 Turbo mají sportovní bremba také, k jednotce 2.0 CDTI BiTurbo si je však mimo GSI nepořídíte. Nutno říci, že jejich účinek je výborný. I řidiči, kteří si nehrají na závodníky, ocení fantastickou možnost dávkování. Jízdní vlastnosti a komfort v případě testovaného vozu nejvíce ovlivňovaly příplatkové 20“ pneumatiky. Na kvalitním povrchu fungují skvěle. Příčné prahy a větší výmoly však insignii znervózní a tu a tam se ozve ostrá rána. Rozhodně tak doporučujeme zůstat u standardních osmnáctek.

Naftové biturbo běží kultivovaně a chlubí se silným zátahem už z nejnižších otáček. Automat řadí jemně a dostatečně rychle. Záhy však zjistíte, že dynamika 154kW motoru není až tak opojná, jak byste čekali. Hodnoty zrychlení na stovku 7,8 s a nejvyšší rychlost 233 km/h jsou sice solidní, ale dieselové Octavii RS neujedete. Motor ani podvozek neřadí insignii mezi sportovní vozy, ale spíše mezi rychlé cestovní automobily, což byl nejspíše i záměr.

Spotřeba se při běžné jízdě pohybuje mezi 7,5 a 8 l/100 km, ve městě kolem devíti litrů. I když se bavíme o téměř pětimetrovém voze s pohonem všech kol a automatem s hydrodynamickým měničem, je to hodnota poměrně vysoká.

Spotřeba během testu 8,2 l/100 km

Opel Insignia GSI 2.0 CDTI BiTurbo 4x4
Autor: Petr Homolka

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
31 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851