Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

6. 9. 2018

BMW i3S REX: Více stylu, méně mil

BMW i3S REX: Více stylu, méně mil

Fotogalerie

5 fotografií

Elektrických modelů přibývá, jejich pořízení zůstává ekonomicky i prakticky nevýhodné. U nás se nejlépe daří prémiovému BMW i3, jehož majitelé na korunu nehledí.

(více v čísle 34/18)

Tohle auto nikde nepřehlédnete. Roztodivnými vnějšími tvary i neobvyklým rozvržením interiéru naznačuje, že přijelo z budoucnosti. Zblízka to potvrzuje i okázalým vystavováním recyklovaných materiálů, zasvěcenci vědí také o vysokém podílu uhlíkových vláken, díky nimž je i3 o metrák až dva lehčí než někteří konkurenti.

Baterie schovaná pod podlahou a pohonu u zadní nápravy uvolňuje cestujícím vpředu velkorysý prostor, jemuž dodává vzdušnost nízká palubní deska a vysoké čelní sklo. Vzadu je sezení jako u všech malých aut kompromisnější a 260litrový kufr odpovídá zaměření na město. Tady konec konců dává elektromobil největší smysl.

Bezsloupková karoserie vypadá efektně, moc praktická ale není – zadní dveře nejdou otevřít bez předních
Bezsloupková karoserie vypadá efektně, moc praktická ale není – zadní dveře nejdou otevřít bez předních
Autor: Ondřej Kroutil

Akumulátor s kapacitou 33 kWh poskytuje za mírného počasí reálný dojezd mezi 180 a 200 km. Renault Zoe by dojel ještě o 100 km dál, ale život ukazuje, že typického uživatele víc zajímá styl a prestižní značka. V Česku se za loňský rok prodalo přes 100 „í-trojek“, zatímco daleko levnějších Volkswagenů e-Up jen 36, praktičtějších e-Golfů 70 a Nissanů Leaf 60. Zmiňovaný zoe se na našem trhu teprve rozkoukává a navzdory příznivé ceně to nemá snadné, protože moderní a výkonnější baterii ukrývá v kabátě o generaci starším a méně přitažlivém.

Svezení na suchých silnicích se pocitově neliší od ostatních elektromobilů. Že nám zadní pohon nebere pod plynem volant z ruky, je cítit spíš symbolicky, ale díky nízkému těžišti je i3 sympaticky mrštné. Těžko se nám však zvyká na rekuperaci plynovým pedálem – nulovou polohu nemá nahoře, ale někde vprostřed, a tak ji za jízdy musíme stále hledat. V Nissanu Leaf se tato funkce dá vypnout, pak si může každý vybrat.

V malém i3 dostanete špičkový informační systém iDrive, jaký používají i luxusní limuzíny. Kvalitní je i úroveň zpracování.
V malém i3 dostanete špičkový informační systém iDrive, jaký používají i luxusní limuzíny. Kvalitní je i úroveň zpracování.
Autor: Ondřej Kroutil

Ve verzi REX se pod podlahu kufru naležato vejde i dvouválec ze skútru, který nás zachrání, když je u nejbližší nabíječky plno. Pasírování energie přes generátor a baterii ale není nijak úsporné. Spotřeba podle stylu dosahuje i šesti litrů, takže devítilitrová nádrž poslouží skutečně jen na dojetí.

Testované i3 REX ve verzi S, kterou poznáte podle 20“ kol, startuje na 1 019 200 Kč. Příplatková výbava vyjde na dalších 332 700 Kč a kromě navigace, bezklíčového přístupu nebo vnitřního obložení z ušlechtilého dřeva k ní zákazník v rámci nabíjecího paketu dostane i domácí wall box, tedy pevně instalovaný usměrňovač pro nabíjení z 380V zásuvky. Pak lze přepínat mezi jednofázovým (7,4 kW) a třífázovým (11 kW) proudem, který baterii nafutruje za tři hodiny. Obzvlášť praktický doplněk – z obyčejné 230V zásuvky jsme akumulátor s 30% zbývající kapacity krmili přes dvanáct hodin.

Spotřeba v testu 17,3 kWh/100 km

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Synchronní elektromotor s permanentními magnety. Výkon 125 kW, točivý moment 250 Nm. Stálý převod. Pohon zadních kol. Akumulátor Li-On 33 kWh. Pomocný ležatý zážehový dvouválec pouze pro pohon generátoru. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 647 cm3. Výkon 28 kW při 5000 min-1, točivý moment 56 Nm při 4500 min-1. Nejvyšší rychlost 150 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,9 s. Kombinovaná spotřeba 11,9 kWh + 0,6 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
34 / 2018Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte ZAHRADNICKÝ SET STARKHOF!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1293 Kč
  • Ušetříte!
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851